Gå til innhold
Arkivverket

[#72966] HO: Oppslag Fusa, gard Rosvold


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f18011243&gardpostnr=220&personpostnr=3573#nedre>LenkeViser her til Joen Nilsen og Kari Nilsdtr med 6 barn.Jeg undres på om det står noe hvor dette paret kom fra. De passer nemlig temmelig godt med min 3. tippoldemors søster Kari.Hun ble gift i 1776 i Samnanger med Jon Nilsen Rolvsvåg: LenkeDe får en sønn i Samnanger i 1777: Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hei Kjellaug ! I Fusa 2 side 179 er John Nilsson Rolvsvaag 1744-1806. Bruker 1781-1803. Gift 1776 med Kari Nilsdtr. Solberg, 1755-1834, dtr. til Nils Olson Solberg og k. Guri Olsdtr. d. 1790.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Kjempefint! Takk skal du ha, jeg har lurt lenge på hvor det ble av dem. Dette var med andre ord Kari d.y. og ikke Kari d.e. Lauvskard har blanda sammen disse to søstrene og skriver at det er Kari d.e. som blir gift med Jon. Men jeg såg jo og i ft at det måtte være omvendt.Så kom de på plass.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Mulig grunn for at han dukker opp på Rossvold i 1780/81 er at hans søster Inger/Ingeborg 1747-1804 gifter seg med forrige bruker Lars Olsson 1745-1820 i hans 2 av 3 ekteskap, i 1780 LenkeLars og Ingeborg flytter til Gangstø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Hei Kjell-Arne, dette han jeg heller ingen anelse om. Hadde nok aldri funnet Inger/Ingeborg som gift av meg selv!! Her står det jo Kiesvogen!!Finner ikke dette i kirkeboken slik at jeg får sjekke om navnet er så feilskrevet, det er vanskelig å tyde denne tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.