Gå til innhold
Arkivverket

[#72978] Hanna Elise Karlsen


Gjest Tor Ingar Syrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Ingar Syrstad

Hei igjen:Da har det blitt høst og tid for å se litt mer på slekta. Og problemene står nermest i kø!Har en dame med navn Hanna Elise Karlsen (min oldemor)som fikk barn (Torleif)1mai 1880, bodde da i Brogaten Oslo. Men Torleif ble konfirmert i enebakk 9.sept.1894. Når flyttet de dit?????? Hanna Elise kan være født i Haabøl 16 juli 1854/navn Anna Elise), Konfirmert 4 sept. 1868, enebakk. Hun og resten av familien bodde muligens på gården Haraldstad 1865, da under navnet Hanne. Men SÅ,i 1875 er både gården og folka som bodde der sporløst forsvunnet. Gården dukker opp igjen i 1900 med helt andre eiere og eierhistorie.(i følge enebakk bygdebok) Ut fra dette har jeg 3 spørsmål. Når flytta Hanna Elise til og fra Oslo, Når døde Hanna og fins det flere gårder med navnet Haraldstad i enebakk. Phu, dette ble mye, men håper noen kan hjelpe meg.Mvh. Tor Ingar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.