Gå til innhold
Arkivverket

[#72989] Torsten Johannesen i T.hjem


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J  Engmo

Ja,skulle akkurat legge inn den lenken.Går ut fra at du har funnet mellomnavnet Bølgen i vaksinasjonsavskriftene. Regner med at det er en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Og da fant jeg dem i slektsboka.De kom til bygda Utvik,Breivik i Skjerstad via Erikstad på Fauske.11 barn,fra 1863-1885.Ser ut som de bodde i Utvik tidligere,barna født i 1865 og 1867 er født der,mens de tre neste ble født på Erikstad.Resten er født på Fjellnes,Breivik i Skjerstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Takk til Anne og Anne! Bølgen har jeg nok sett fra vaksinasjonsav., men søsteren hans Christiana har også dette mellomnavn Lenke Jeg retter Bølgen til Bent som er rett navn. Tusen takk til dere igjen, her har jeg mye å jobbe med.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hei. Den heter 'Slektsbok for Skjerstad og Fauske,bind 1' og kom ut i 1978.Tror nok sikkert du kan fjernlåne den fra et bibliotek der du bor.Erikstad finnes i bind 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Takk, prøver på det. Det er 11 barn etter Johannes og Sara fra Buksnes jeg prøver å finne hvor de er blitt av. Men der de står som 'utflyttede til' stemmer kanskje ikke bestandig. Og det blir mange lokale navn som er/blir vanskelig å knytte til rett kirkebok. (derfor mange spørsmål)Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Nå har jeg funnet frem NAF bilbok og ser hvor Skjerstad,Breivik og Fjeldnæs er.Men bør nok ha bedre kart. Torstein var jo gårdbruker/snekker, han måtte vel eie en gård. Eller flere siden de flyttet slik rundt.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.