Gå til innhold
Arkivverket

[#72991] Tydehjelp. Ørskog 1819.


Gjest Kirsti Rye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Rye

Hei.Er det noen som kan hjelpe meg å tyde ordene før farens navn på barn nr 2 i 1819?Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Ørskog, Ministerialbok nr. 522A05 (1816-1832), Fødte og døpte 1819, side 34-35. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15987&idx_id=15987&uid=ny&idx_side=-19>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Takk Berit. Da er det bekreftet at det står Serqvesen, men jeg tror dette er Nils Sakariasen.Klarer du de første ordene i ministerialboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

F.8/2 - hjemmedåp konfirmert i ... 14/2 1819. Barnets fader blev udlagt: husmand og ægtemand Njels Serqvesen Østrem med pigen Marta Sivertsdt. Gjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden etternavnet hans ser ut til å skrves med g i ministerialboka og q i klokkerboka prøvde jeg å sjekke navnet hans i 1801, og den eneste jeg fant i MR med fornavn beg. med N.... og etternavn med Se.... var han her Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Tusen takk igjen, det var til stor hjelp.Her fant jeg forresten vigselen mellom Nils og Anne Marte.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Ørskog, Ministerialbok nr. 522A05 (1816-1832), Ekteviede 1826, side 398-399. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15987&idx_id=15987&uid=ny&idx_side=-133>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Denne Nils Sakariasen er min ane, og jeg har funnet flere barn etter ham nå i det siste. At han hadde minst to barn med sin andre kone før den første var død har jeg funnet nå.Så det ser ut til at han har hatt en kone i Borgund og en samboer i Ørskog. Denne sønnen Nils Andreas Bertinus har jeg ikke visst om før i dag.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.