Gå til innhold
Arkivverket

[#73004] Torsten Johan Schøning, tyde


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Gaute Zøllner

Takker for svar, Else og Steinar. Fransiska og Iver flyttet til Hammerfest 1505.1867 Det er barna i fam. jeg prøver å finne.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiSiden Hammerfest og Kvalsund hadde en felles kirkebok så er det lett å finneher er barna til Iver Anthon Kristensen og Fransiska Edrikke Mathea Johannesd. Oldervik1868 Kristen Martin [url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=132181>Lenke1875 Anne Sofie Lenke1877 Karl Johan Lenke1879 Martin Jens Lenke1882 Peder Kristian Lind Lenke1884 Ole Martin Jens Lenke1886 Jertine Petrine Marie Lenke1888 Torsten Johan Schøning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Tusen takk for alle lenkene Steinar, her får jeg det levert på 'sølvfat'. Jeg har ikke brukt Rhd så mye, kanskje jeg burde det?!Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiher er lenken til familien i 1900 LenkeSer der at de er fra Buksnes i Lofoten (Vestvågøy kommune) så da lurer jeg på om de bare har lånt Schøning navnet eller om de er av den familien.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Steinar. Jeg er imponert over hvor raskt jeg får svar på spørsmål her på debattforum. Jeg har hele familien, Franseska er søster til Zacharias som er min oldefar. De var 11 barn. Noen er døpt med f.eks Schjøning,Bølgen,Hjort,Berg,Blix,Lind,Daae foran etternavnet??Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiher har du en bror av din oldefar som ble gift og bosatt i Bodø Nordland fylke, Byen i Bodø, Ministerialbok nr. 801A10 (1888-1899), Ekteviede 1889, side 212. Permanent sidelenke: LenkeHar barna hans (9 stk), men bare hans 2. kone. Han er trolig gift ca 1879 siden eldste sønn er født det året.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Lenken til Steinar fører ikke til kirkebøkene, men til en avskrift av dem, foretatt av RHD ser det ut til.Her er kirkeboka hvor Ole Martin Jensen (han er faktisk døpt slik!)er innført (nr. 44):LenkeMvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Else. Ja jeg sjekker alt opp mot kirkebøkene, da jeg noterer hvilken bok/årstall(mini/klok), sidenr, nr i rekken. Dette for å finne det lett igjen på nettet og for dok. Men din lenkesiden har jeg ikke funnet. Takk for den lenken. Står det Jensen eller Jensøen?Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser det som 'Jensen', men ved innførselen i kirkeboka er ordet delt - Jen/sen. S'en i -sen kan nok ved første øyekast se ut som en ø, men i så fall må innførselen leses 'Jenøen' og ikke 'Jensøen'.Men jeg holder en knapp på Jensen :-))Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heipå slektsforum leter dere etter forfedre på førstnevnte par. Blant dem er en Johan Johansen (Jansen) på denne kirkeboksiden over konfirmerte 1819 i Buksnes øverst på siden [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2636&idx_id=2636&uid=ny&idx_side=-161>Lenkeher er trolig den dere søker. På hans foreldre står det at Anders Pedersen Horn i Buksnes er hans stefar og bemeltes kone var han rette mor. (snilt..)Men nå har jeg de her fra før, siden han da blir stesønn til en person som og er omtalt på debatt nr. 72962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.