Gå til innhold
Arkivverket

[#73010] Ingvald født i 1903


Gjest Liv B Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv B Christensen

Leter etter Ingvald Christensen fra Oslo/Kristiania. Tror han er født 17. september 1903. Faren Olaf bodde i Kristiania i 1900-tellingen. Hvilket prestegjeld bør jeg lete i? (Både Christensen og Kristensen brukes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Dersom du ser under anmerkninger heilt ute til høgre finn du også andre opplysningar om dei:Borgrl.g. 15.01.1902. Hun udm.23.12.1901. (ein av brureparet måtte vera utmeldt for å få lov til å bli vigde borgarleg).Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv B Christensen

Tusen, tusen takk til Anne-Lise og Mariann. Dette har jeg vært på jakt etter lenge. Gutten er oppkalt etter sin oldefar.Det er bestemor som er fadder, sammen med onkel, far og en for meg ukjent person; 'enkefru Hulda Christensen, pig. Ragna Sæther, vei. arb. Thor Christensen, faderen.'Min oldefar, bror til Ingvalds far var også borgerlig gift, men var det bare kvinnen som var utmeldt her? Må finne giftermålet.Dette hjalp meg til å få brikkene på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.