Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Karl Johnny Sommer

[#73013] Julsrud Degernes

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei - Er det noen som vet om det finnes bygdebøker e.l,som har oversikt over Julsrud slekten i Degernes/Rakkestad? Er på jakt etter anene til min farmor Alvilde Marie Julsrud, Født 1885 i Degernes.Foreldre :Oskar Olsen Julsrud og Mathilde Eriksdotter(Svensk).Jeg vet at Oskars far Ole Andersen Julsrud,var ordfører i Rakkestad fra 1866-1869. Takknemlig for Hjelp - Mvh Karl Johnny Sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Fredrik J. Skjørten

Hei. Det er nok mange som kunne hjelpe deg på vei. Jeg har selv røtter i Rakkestad, og var nokså frustrert i begynnelsen, siden det ikke finnes noen systematisk Gårdshistorie for Rakkestad. Men du kan sikkert får hjelp. I kjelleren i Rådhuset i Rakkestad (det såkalte Underhuset) arbeider noen frivillige med innsamling av slekts- og gårdsdata. En henvendelse dit vil sikkert gi resultat. Ring Rakkestad kommune, og be om Underhuset. Hilsen Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Fredrik - Takk for opplysningen om'Underhuset'i Rakkestad.Jeg vil prøve å få kontakt med noen der. Mvh Karl Johnny Sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Glørud

Hei!Underhuset i Rakkestad kan anbefales.Et lite bidrag - vielse nr. 2, 1848, her:Kildeinformasjon: Østfold fylke, Rakkestad, Ministerialbok nr. I 8 (1842-1849), Ekteviede 1848, side 841-842. Permanent sidelenke: Lenkemvh Egil G.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Glørud

Dåp nr 82, 1821 - h. side:Brukervalg: Bildestørrelse: Bildeinformasjon: Vis sidehode: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Rakkestad, Ministerialbok nr. I 6 (1814-1824), Fødte og døpte 1821, side 188-189. Permanent sidelenke: LenkeEgil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Glørud

Anne K. Iversdtr.s far og farfar på Ruud Ø. i 1801 ?:LenkeEgil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Egil - Takk for innspill!Dette hadde jeg nok fra før. Man finner som regel fedrene i kirkebøkene omkring dåp. Mens spinnesiden som regel er utelatt.Så jeg har en del hull i mitt slektssøk på kvinnesiden.Mvh Karl Johnny Sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.