Gå til innhold
Arkivverket

[#73023] Hof, Hedmark - Frantz Petersen og Rønnaug Syversdatter viet 19 feb 1704


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg fortsetter med nytt innlegg i etterkant av mitt innlegg nr. 73003.Frantz Petersen og Rønnaug Syversdatter vielse: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9157&idx_id=9157&uid=ny&idx_side=-45>LenkeJeg fikk svar i mitt forrige innlegg om at sønnen deres, Peter Frantsen kjøpte Vestre Ommestad i 1727.Frantz dør på Ommestad i 5 jul 1741 81 år gammel (nede på venstre side):LenkeRønnaug dør på Ommestad 16 feb 1760 - 97 år gammel (midt på høyre side):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Hofboka tror at Peter er Frans sin sønn i et tidligere ektskap eller at han er født før ekteskapet ble inngått dersom alderen stemmer. Om Frans sine foreldre sier den ikke noe, men Frans har brødrene Ole Pettersen på Søstua vestre Ommestad ca 1671-1745, senere Nystua søndre Sætre, Anders Pettersen (Vestgarden) søndre Sætre ca 1661-1737 og Syver Pedersen Strand ca 1671-1756.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.