Gå til innhold
Arkivverket

[#73024] Tydehjelp Skjeberg 1770


Gjest Jan Weberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Weberg

Hei ! Jeg lurer på om det finnes noen der ute som klarer å tyde deler eller hele teksten under nr.84 døpte 1770. Barnets navn er Otto Nicolay Sperling. Foreldrene heter Johan Fridrich Sperling og Alitz (Aleth) Guttormsdatter. Farens etternavn ser for meg ut til her å være noe annet enn 'Sperling',kanskje et gårdsnavn. Forøvrig klarer jeg ikke å tyde dåpsdato eller navn på fadderene.mvh Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Omtrent slik: Johan Friderik Sperlings og Aleth Gutormsd. S. N. Otto Nicolaj. Fadd.: Korp. Nestberg(?), Jæger Bergbye, Sven F...berg, Niels Larsen, Giermund Lilledahl.Kan dåpsdatoen være 3. søndag i advent? Isåfall er datoen 16. desember i 1770.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiJeg tyder dette som:Johan Frederik Sperlings og Aleth Gutormsd. S. N. Otto Nicolaj fadd: Karj Nestberg, Jnger Begbye, Sven? Flødberg, M??? Larsen, Giermund Lilledahl Schieb Dom 4 adv. introd xstøe Dom 2 ab? Epiph(Døpt 22.12.1771, introd 19.1.1772)Det står nok Sperling. S'en er utydelig og delvis opp i linjen ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiPrøver igjen: Datoen for introduksjon skal selvfølgelig være i 1771. 3. adv. leser jeg som gjeldende for dåp nummer 83.Er ellers enig i at den ene fadderene nok heter Niels Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan. Usikker på om du har disse brødrene, men fant disse 2 andre i Skjeberg: 1777 nr. 28Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7437&idx_id=7437&uid=ny&idx_side=-132>LenkePermanent bildelenke: LenkeJohan Fridric Sperling og Aleth Guttormsd. S: Ole. f. Kari Westberg. Ingebor Guttormsd. Anders Lilledal. Ole Halvorsen/Halvorsøn Stabbetorp. Niels Westberg. Christ. døbt : d. 29 Apr. Intr. d. 1??1779 nr. 72Permanent sidelenke: LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.