Gå til innhold
Arkivverket

[#73037] Simon Nilsen Veum i Aurland 1628 - 1699 og hans foreldre


Gjest Jostein Børnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Børnes

I bygdebok for Aurland (forfatter Anders Ohnstad) kan en lese at Simon Veum f ca 1628 - d. 1699 er gift med Anna Håkonsdtr Skaim i Aurland(ho opplyses å være frå Brekke i Aurland).En kan videre lese at foreldrene til Simon er Nils Eriksen Henjum og Ragnild Kjellsdtr. Kjenner noen til informasjon om Nils Eriksen Henjum og Ragnild Kjellsdtr utover dette? Er det noen bygdebøker som gir informasjon om disse to?mvh, Jostein Børnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Det finnes ein gard på Leikanger (S/Fj) som heiter Henjum. Kan Nils være derifrå. Det finnes eiga bygdebok for Leikanger.I Lærdal (S/fj) finnes det i 1666 ein gard som blir kalla Heniumb. I 1801 heiter den Hynjum, 1838 Honjum og i 1865 Hønjum, som den også heiter i dag. Lærdal har også eiga bygdebok.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Børnes

Hei EgilTakker så mye for svaret.Jeg skal da prøve meg på begge gårdene du foreslår, men jeg vil anta det er Leikanger som er mest aktuell. mvh,Jostein Børnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.