Gå til innhold
Arkivverket

[#73043] Programmet Dage


Gjest Kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Erik Andal

Hvor er det blitt av programet Dage? Finner en link på slekt.no om at Embla har kjøpt programmet, men hvor laster jeg det ned? Linken som er på slekt.no virker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Om du sender over din e-postadresse til: torl-o krøllalfa online.no Så har jeg noe som det går ann å hjelpe seg med.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har hatt DAGE-kalenderen tilgjengelig for nedlasting på min hjemmeside noen år uten at jeg har markedsført dette. [url="http://wangensteen.net/Bibliotek/Dage.zip>http://wangensteen.net/Bibliotek/Dage.zipFor noen måneder siden fikk jeg en henvendelse fra EMBLA hvor jeg ble beordret å fjerne denne muligheten da EMBLA påsto at de hadde ene-rettighetene til denne kalenderen i Norge. Jeg nektet, og jeg fikk beskjed om at jeg ville bli kontaktet av advokat. Tiden gikk og jeg purret på en advokathenvendelse. Ingen ting har skjedd, og det irriterer meg.Jeg vet jo utmerket godt at EMBLA ikke kan påberope seg noen rettigheter på den kalenderen jeg har til fri nedlasting, og jeg synes det er betenkelig at EMBLA forsøker å bløffe seg til en rettighet de ikke harDerfor: last ned DAGE her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Askautrud

Har erfart at min gamle versjon av Dage ikke fungerte under Windows 7.Heldigvis har jeg nå W7 Professional, og da er det mulig å installere XP Mode så du kan kjøre gamle programmer i en virtuell XP-maskin.Jeg vet ikke om det er noen tilsvarende løsning for Home-versjonen av W7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Mener å huske at Embla kjøpte Dage og at det nå heter Dager.Embla kjøper Dage (17.07.06) Embla Norsk Familiehistorie har kjøpt det danske kalenderprogrammet Dage. På norsk har Embla gitt programmet navnet Dager. Det kan lastes ned gratis fra Emblas hjemmesider. Dage/Dager er et nyttig tilleggsprogram for slektsgranskere. mer...Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

JaProgrammet heter i dag 'dager' fra Emblas side, men man skal være medlem for å laste det ned.Det er opp til en hver enkelt. Meld deg inn Embla (Norsk Familiehistorie), betal, og last ned Dage. Eller gjør det uten betingelser hos meg.Jeg er vel helt uinteressert for meg hva der velger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Dage kjører også greit på Linux under Wine her hos meg. Jeg skulle allikevel ønske at Otto Thygesen hadde frigitt programkoden under en GPL- eller BSD-lisens, slik at det hadde vært mulig både å legge inn oppdateringer og bygge programmet for andre plattformer enn Windows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Askautrud

Til (11):Fint å høre at det går bra under W7 Home Premium. Jeg bør kanskje ta en runde til for å se om jeg kan få det til også under min W7P.Til (12):Ja, det er et fint program, så det ville sikkert vært noen som oppdaterte det om det var tilgjengelig. Det blir også interessant å se hv Embla gjør med programmet. Blir det fortsatt et selvstendig program, eller blir det integrert i slektsprogrammet som de har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Jeg fikk ikke det jeg hadde til å fungere på min 64bit, så jeg prøvde en nedlastning. Fungerte ikke det heller. Av et sted mellom 40 og 50 CD'er med kilder je måtte installere var det bare en gammel Accessbase som ikke gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.