Gå til innhold
Arkivverket

[#73047] Jon Hanssen Myrmel Skilbrei - når døde han?


Gjest Per Aase Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Aase Andresen

Hei.Min tippoldefar Jon Hanssen Myrmel (Skilbrei) ble født 16.mai 1802 på gården Myrmel i Indre Holmedal prestegjeld.Han giftet seg med Anna Gundersdatter Lunde (1797 - 1857) den 24. mai 1825. John var i 1826, iflg, folketellingen tjenestekarl i Indredalen på gårde Myrmel, og var det fram til 1827. Anna og John flyttet rundt 1828 til en husmannsplass under gården Skilbred. Drev gården Skilbred , bruk 7, i perioden 1830 - 1859. I 1859 ble gården overdratt til datteren Hanna, sannsynligvis Johanna. Ved folketellingen i 1865 var han blitt enkemann, og bodde / arbeidt på Bringeland i Bygstad. Jeg har ikke klart å finne når han døde, og hvor han skal ha tilbragt de siste årene av sitt liv.Mitt spørsmål blir da;' Er det noen av dere som leser denne meldingen, som kan gi meg noe informasjon?'.På forhånd takkmed vennlig hilsenPer Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Har sett i kirkebøkene for Gaular, men finner han ikke død. Bygdeboken har heller ikke klart å registrere han død. Kan han ha flyttet til nabo-kommune eller kanskje til Bergen?Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aase Andresen

Hei Johan Ludvig.Jeg har ikke søkt i nabokommunene eller i Bergen. Jon var rundt 63 år i 1865, når han var sist registrert i FT - 1865 med opphold på BRINGELAND.Om han reiste til Bergen til de av barna som hadde reist sørover har jeg ikke klart å finne ut av.Jeg får søke videre, og kanskje noen vet noe.mvh Per Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.