Gå til innhold
Arkivverket

[#73054] Bygdebok for Brønnøy


Gjest André Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest André Martinsen

Det er kanskje ikke alle som har fått med seg at den første av bygdebøkene for Brønnøy er blitt utgitt: Lenke«(F)ørste bind som tar for seg gårdene lengst sør i kommunen, ble (...) naturlig nok lansert i bygda midt imellom - på Trælnes.»«– Nå er planen å gi ut sju-åtte bind til, ei bok annenhvert år. Neste bok blir fra Skåren til Torget indre, så venter Torgøyan i bind tre, Salhus til Horn i bind fire og femte bok tar for seg Brønnøysund by. De siste to-tre bindene blir fra Velfjord.»«(Magnar Solbakk) har skrevet mesteparten av de 544 sidene i boka, med god hjelp av slektshistoriker Margaret L. Miller, Jon M. Holand med fotoarbeid og redigering, og Roar H. Flatås på tekstbehandling.»Undertegnede har forøvrig ingen interesser i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Ja, her sitter jeg i Kirkenes og har gledet meg lenge til denne utgivelsen. Blir disse like flotte som de 4 Sømna bøkene har vi virkelig noe å glede oss til.Ser frem til at boka kommer i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Bare å forklare. Magnar har skrevet første 20 sider som innledning. Tor Mathisen har skrevet mesteparten av sidene (unntatt for slektshistorien). Brønnøy bygdebok følger Sømna modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Flott at første bind er kommet. Gratulerer! Gleder meg til å lese om Kvervet, Trælnes og Jarholmen og de andre gårdene i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Slutter meg til gratulantene. Det er litt av et team dette, med Margaret og Tor med sin lage erfaring og store arbeidsevne. Magnar kjenner jeg mindre til, men han skjemmer sikkert ikke laget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Til Arnstein :Reinfjord lille,Trælnes, Rodal, Kråknes,Vedal,Skomo indre og ytre, Eide og Skille.Bare ta kontakt om du ønsker mer info.MvhTor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.