Gå til innhold
Arkivverket

[#73056] Ostrom - ein 'norsk' Nobel-vinnar?


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Har vi ei norsk avstamning her? LenkeEg har sjølv eit par Ostrom-familiar frå Austrheim i Gloppen, men finn ikkje Elinor der, i alle fall.Nokon som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Om jeg har forstått det rett, er Ostrom ektemannens etternavn - men Elinor kan jo også gi 'norske' fornemmelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Likner litt på Østrøm ja, et svensk navn jeg kjenner fra mine trakter, men er ikke sikker på hvor i Sverige det kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Østrøm-navnet jeg kjenner til kommer fra Gällivare i Nord-Sverige, men vet jo ikke om det er synonymt med Ostrom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Som eg nemner i fyrste innlegget er det fleire Ostrom-familiar i USA som har henta namnet sitt frå Austrheim i Gloppen, og det gardsnamnet finst fleire stader i landet og, stundom skrive som Østrem. Men det er klart det svenske Østrøm er ein god kandidat og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

California Birth Index, 1905-1995Name: Elinor Claire Awan Birth Date: 7 Aug 1933 Gender: Female Mother's Maiden Name: Hopkins Birth County: Los Angeles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Dette er trolig Elinors mann.Washington Births, 1907-1919Name: Vincent Alfred Ostrom Birth Date: 25 Sep 1919 Location: Whatcom Sex: Male Race: White Father's Name: Alfred Ostrom Mother's Name: Alma Knutson Image Filename: 4370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Dette Ostrom er i allefall svensk.Alfred Ostrom, far til Vincent, er født i Sverige og immigrerte i 1901. Alma, mor til Vincent, er født i staten Washington av norske foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.