Gå til innhold
Arkivverket

[#73065] Kjensli i Nes, Akershus, flere spørsmål.


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Jeg takker for den hjelpen jeg fikk i mitt forrige innlegg. Det er to personer jeg ikke har funnet.1: Embret Larsen Kjensli gift 1772 med Allis Toresdatter fra Nordre Auli, f. 17392: Lars Knutsen Kjensli (ca. 1837-89) Gift 1859 med Maren Andrea Halvorsdatter Ile. Jeg vet ikke om hun er fra Nordre eller Søndre Ile.Igjen er jeg takknemlig for hjelp.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Takk til Grethe og Ann-Mary.Det er riktig Lars Knutsen. Nes bygdebok har tydligvis feil årstall for giftermålet. I folketellingen 1801 er Lars innerst på Oppakereie. Der finner jeg også barn som jeg ikke har funnet tidligere. Men så har jeg heller ikke sett i folketellingen. Jeg var mest opptatt av å finne Kjensli i bygdebøkene. Paret er ikke oppført under Oppaker og husmannsplassene. Der er det heller ikke vanlig at innerster blir ført opp.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei!Dette kan vel være dåpen til Lars Knudsen - 26.12.1837 i Nes, sønn av Knut Olsen og Kari Larsdatter - Akershus fylke, Nes, Ministerialbok nr. I 6 (1833-1845), Fødte og døpte menn 1837, side 30. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=533&idx_id=533&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-28>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Jeg skrev folketelling 1801 ovenfor. Det skulle selvfølgelig være 1865. Grethes 'funn' må være riktige. Jeg antar at Lars Knutsen og hans foreldre ikke har vært gårdbrukere eller husmenn og derfor ikke har vært viktige nok til å bli oppført i bygdebøkene.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.