Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Tom Premer

[#73066] Haugen i Oppstad, Sør-Odal.

Recommended Posts

Guest Tom Premer

Jeg har ikke funnet ovennevnte gård/plass i Sør-Odal bygdebøker. Personen det gjelder er Kari Jonsdatter Haugen (1753-1825) Gift 1778 med Tosten Larsen Gjersøyen (1750-1821). Kan noen hjelpe meg?Vennlig hilsenTom

Guest Rolf Lindstad

Jeg antar at du har funnet Haugen i Opstad i Bygdebok VI, side 283, men det skal være Fresvollhaugen (Villberget), S-Odal (IV), s. 153 hvor hun er datter av Jon Amundsen fra Vestbyeiet og Mari Kristoffersdatter Fresvollhaugen.

Guest Tom Premer

Tusen takk, Rolf. Nå har du hjulpet meg videre. Det er ikke så greit når presten ved Karis dåp kun skriver Jon Haugen. Det kan sette grå hår i hodet på både bygdebokforfattere og andre.Vennlig hilsenTom

Guest Finn Sollien

Ungk.Jon Amundsen Os og piken Mari Kristoffersdatter Haugen trolovet 7/11 1751, viet i Strøm kirke 3/2 1752. Forlovere Ole Sander og Ole Korsmo. Trolovelsen side 134 i kirkeboka. Mvh. Finn Sollien.

Guest Tom Premer

Takk nok en gang, Finn. Nå slipper jeg å lete etter trolovelse og vielse i kirkeboken. Det at han var på Os da han giftet seg, antar jeg betyr at han var i tjeneste der på det tidspunktet han ble trolovet og gift.Vennlig hilsenTom

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.