Gå til innhold
Arkivverket

[#73066] Haugen i Oppstad, Sør-Odal.


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Jeg har ikke funnet ovennevnte gård/plass i Sør-Odal bygdebøker. Personen det gjelder er Kari Jonsdatter Haugen (1753-1825) Gift 1778 med Tosten Larsen Gjersøyen (1750-1821). Kan noen hjelpe meg?Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Lindstad

Jeg antar at du har funnet Haugen i Opstad i Bygdebok VI, side 283, men det skal være Fresvollhaugen (Villberget), S-Odal (IV), s. 153 hvor hun er datter av Jon Amundsen fra Vestbyeiet og Mari Kristoffersdatter Fresvollhaugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Tusen takk, Rolf. Nå har du hjulpet meg videre. Det er ikke så greit når presten ved Karis dåp kun skriver Jon Haugen. Det kan sette grå hår i hodet på både bygdebokforfattere og andre.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Ungk.Jon Amundsen Os og piken Mari Kristoffersdatter Haugen trolovet 7/11 1751, viet i Strøm kirke 3/2 1752. Forlovere Ole Sander og Ole Korsmo. Trolovelsen side 134 i kirkeboka. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Takk nok en gang, Finn. Nå slipper jeg å lete etter trolovelse og vielse i kirkeboken. Det at han var på Os da han giftet seg, antar jeg betyr at han var i tjeneste der på det tidspunktet han ble trolovet og gift.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.