Gå til innhold
Arkivverket

[#73070] 1801 Lyshoug i Haabel/Hobøl


Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Det er en familie fra Tretten som forsvinner fra området etter 1782. Jeg har funnet en familie på eiendommen Lyshoug i Haabel/Hobøl som kan være de jeg søker. Er det noen som har informasjon om denne familien.1298 Ole Jonsen Mand 55 Gift 1 gang Bruger plas M1299 Goro Pedersdtr Hans kone 51 Gift 1 gang K1300 Samuel Olsen Søn 14 Ugift M1301 Kary Olsdtr Datter 11 UgiftMvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser ut som en Ole Jonsen hadde en sønn Johan døpt i Hobøl i 1785 (FS): [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100219599950&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke og kirkeboka: Østfold fylke, Hobøl, Ministerialbok nr. I 1 (1733-1814), Kronologisk liste 1785, side 229 – se til høyre 28.8. 1785: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Takk Grethe !Ole Hoff(Holt) døper sønnen Samuel 4. januar 1789. Dette er vel han som er i FT 1801. Så da er det nok trolig at Ole Jonsen også har sønnen Johan født 1785.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Inger Sofie Olberg

HeiOle (Syversen) Hoff døper sin sønn Samuel i 1789, den Samuel som her nvnes er født i 1787.Det er 2 Samuel Olsen i 1801, den ene er sønn av Ole Syversen og Anne Sørensdatter, den andre er sønn av Ole Jonsen og Goro Pedersdatter.Den Samuel Olsen som her nevnes blir konfirmert i 1801 fra stedet Melbyeie i Hobøl. En Kari Olsdatter blir konfirmert i 1805, 15 3/4 år fra Hvitsten, Hobøl.mvh Inger Sofie olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiOle Jonsen fra Hvitsten gifter seg som enkemann 06 11 1804 i Hobøl med Helvig Andersdatter Bjerve f ca 1759.Finner ikke begravelsen til Goro.mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiFor å gjøre det enda mer komplisert, det er også to Ole Jonsen i 1801, den ene får en sønn Johan i 1785 på Holt, men jeg tror det må være sønnen til Ole Jonsen og Thore Andersdatter: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=f18010138&gardpostnr=58&personpostnr=778&merk=778#ovre>Lenke For den Ole Jonsen som blir etterlyst er denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Tusen takk Inger Sofie !Nå har jeg iallefall noe mer å studere på. Er du kjent i området - er Hvitsten i samme område som Holt/Hoff ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Til (7): Det er 3-4 kilometer i luftlinje mellom Holt og Hvitsten (to Hvitsten-gårder i dag ca. 1 km fra hverandre). Begge ligger nær en gammel bygdevei, med Hobøl kirke omtrent midtveis mellom dem. Hvis du ser på et kart: Holt ligger ved E-18 mellom Elvestad og Knapstad. Begge Hvitsten-gårdene ligger ved RV-120 er par km. syd for Elvestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Tusen takk til Inger Sofie og Ketil !Etter det jeg skjønner så ligger de stedene jeg har sett på i nærheten av hverandre.Så spennende med den hjemmesida. Her var det mye bedre å leite enn i originalen. Fant mere interessent der også. Dåp 23. des. 1792 Hans - Far ungkar Ole Knudsen Døl fra Øyer i Gudbrandsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.