Gå til innhold
Arkivverket

[#73078] Huslege i Sandviken ,Bergen på 1950 tallet


Gjest MayBritt Widén
 Del

Recommended Posts

Gjest MayBritt Widén

Da jeg var liten hadde vi en huslege som kom hjem til en om man var syk. Forstår det så at han var vår huslege. Må forsöke å finne ut hva han hette da jeg behöver de opplysningene for egen del. Vi bodde i Sandviken fra 1953-1958 så under den tiden vet jeg at han fans der. Kan noen hjelpe meg? På forhand takk. Med vennlige hilsener MayBritt Widén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Det var vel vanlig at legene kom hjem når en var syk den gangen. Jeg husker jeg hadde en lege som het Otto Myrtvedt. Han holdt til på hjørnet av Nye Sandviksvei og Helgesensgate. I Ladegårdgaten var det også en lege, jeg tror det var doktor Hovland han het. Men det var helt sikkert flere leger utover på Sandvikssiden uten at jeg kan huske noen.Arnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Hei Ja det var vel mange leger som jobba i det område, vi bodde på Nye Sandviksveien de legene du visste om var det dessverre ikke. Takk for at du forsöker hjelpe meg. Med vennlige MayBritt Widén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Hei på dere Takke väre dere så fant jeg navnet det var dr. Wigers han hadde visst mottagning på Strandgaten 6 og var lege gjeldende barnesykdommer. Jeg takker dere alle sammen uten dere hadde det aldri gått men når jeg så navnet da husket jeg det. Takk igjen. Med vennlige hilsener MayBritt Widén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.