Gå til innhold
Arkivverket

[#73096] Hestvigen/Høknes Nord Trøndelag 1875?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Johan Andreas Hansen 'Five' f. 6/10 1843 Brønnøy, uekte sønn av Hans Kristensen ble gift 1871 i Namsos med enke Gjertrud Paulsdtr. Hestvigen, f. ca. 1828 dtr. av Paul Høknes. Vet noen hva ble av dem? Uten 1875 folketellinga er de vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg finner at Johan og GJERTINE JOHANNE Paulsdtr. hadde tre barn sammen. Tvilling jenter i 1867 og en sønn i 1875 (han døde 1876). Gjertine døde ogsaa i 1876. Bosted var da Namsos. Jeg vet ikke hva ble av Johan etter 1876.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

I kirkeboken for Johan og Gjertines ekteskap 8 januar 1871, står det at Johan ble født 20 jan 1844. Går ut fra at kirkeboken er har riktig dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Jeg skal lete etter Johan. Jeg fant datteren Inga Josefine i Trondheim i 1900 tellingen. Ugift, med sønnen Trygve f 1891. Her er Trygves fødsel nr 79: Lenke hva står i kommentarfeltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

I kommentarfeltet i klokkerboka sier det - barnemoderen - hendes 1st barn. uvist om han. Vanskelig aa lese i ministerialboka. Moro aa fine Inga. Jeg husker at hennes søster Anne Marie ble konf. i Namsos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.