Gå til innhold
Arkivverket

[#73103] gabrielle Ragnhilde Gabrielsen


Gjest Eli leganger Synnevåg
 Del

Recommended Posts

Gjest Eli leganger Synnevåg

Min farfar,Anton Leganger f.1878 hadde en morsøster,Gabrielle Ragnhilde Gabrielsen f.1869 I folketelling 1885 bor en Ragnhild Gabrielsen i Strandgt.48 I folketelling 1891 bor hun i Kong Oscarsgate 21 I folketelling 1900 bor hun i Allegt. 46 Hva skjedde med henne videre? Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli leganger Synnevåg

jeg glemte dessverre å ta med at min farfars tante bodde i Bergen.Jeg kan ikke finne henne under 'Inngåtte ekteskap','Døde' eller under 'Sipslister'--så dette er 'mystisk'MvhEli Leganger Synnevåg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Som ugift er hun ikke ført i Adressebøkene for Bergen for 1920 eller 1924. Gifte kvinner er ikke med i nevnte adressebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

det kan se ut for Brunchorts flyttet fra Bergen rundt 1904, da ingen av dem finnes blant døde, heller ikke ved valget i 1906.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jørgen Brunchorst døde faktisk i Roma i 1917.Brunchorst ble valgt til Stortinget for Venstre fra Bergen i 1895. Deretter ble han valgt inn for Samlingspartiet i 1904.Han ble utnevnt statsråd og sjef for Arbeidsdepartementet 28. september 1907, mot slutten av Christian Michelsens regjeringsperiode. Han fortsatte i stillingen i Jørgen Løvlands regjering som tiltrådte 23. oktober 1907 og ble sittende til 19. mars 1908. Som statråd var Brunchorst partiuavhengig liberaler.Brunchorst var medlem av Stortingets spesialkomite for loven som skulle utløse unionsoppløsningen med Sverige i 1905.Fra 1889 til 1906 var han redaktør av tidsskriftet Naturen som ble utgitt av Bergen Museum.I 1906 ble han generalkonsul i Havana og ministerresident for de mellom-amerikanske stater. Fra 1910 til 1916 var han minister (ambassadør) i Stockholm, deretter i Roma til han død i 1917, 54 år gammel.......Så Ragnhild Gabrielsen flyttet vel med ekteparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jørgen Brunchorst, f. 10.08.1862, inngår ekteskap med Andrea Langaard, f. 16.11.1883, 10.05.1911. Dette ekteskapet skal kanskje la seg gjøre å finne, slik at vi ser hvor de kan ha bodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kan legge til at Jørgen og Ellen be skilt i 1911, iflg snl.no. Ellen var f Bull i Christiania, og jeg tror jeg har funnet henne død og gravlagt Vestre Gravlund. Man vet selvsagt ikke om, hvor eller med hvem Ragnhild Gabrielsen i det videre var med, Jørgen eller Ellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.