Gå til innhold
Arkivverket

[#73106] Tydehjelp Strandebarm 1783


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit
Lenke2. ekteskap i 1783, høgre side oppe: Dette gjelder Torbiørn Johansen Hougen med pigen Anna OlsdtrHva står det etterpå, hvilken gard kom hun fra? Er det Tørvig? Jeg ser det står noe videre om Fosse og Lillefosse, men jeg greier ikke å tyde det.Takk for eventuel hjelp.mvh Kjellaug R.P.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser det også som Tørvig. 'Caveringsmennene' het Lillefosse og Berge, men jeg kan ikke se at navnet (bare) Fosse er nevnt.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Takk skal du ha Else, det var det siste ordet i linjen over 'copulert' som jeg trodde var Fosse.Jeg prøver å finne opprinnelsen til Anna Olsdtr, men det er ikke lett.Paret havnet på Nestvågen, Bjelland, Stord: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f18011221&gardpostnr=43&personpostnr=771#nedre>LenkeDe fikk en datter Marita i Strandebarm i 1784.Jeg vil da tro at Anna Olsdtr var fra Tørvik. Dåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Jondal i Strandebarm, Ministerialbok nr. A 3 /2 (1751-1787), Fødte og døpte 1784, side 130. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeFaddere: Tollef Tørrvigen, Christopher Olsen Tørrvigen, Siri Tvedten, Johanna Johannesdtr Haugen (faster), Agata Olsdtr TørvigenKan det være hun som er tjenestepike her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Da tror jeg at jeg fant hennes fødsel her: 1/5-1748 og foreldra var Ole Iversen Tørvik og Marite Christophersdtr:Dåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Jondal i Strandebarm, Ministerialbok nr. A 2 /2 (1727-1750), Fødte og døpte 1748, side 74. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16774&idx_id=16774&uid=ny&idx_side=-35>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.