Gå til innhold
Arkivverket

[#73110] August borgersen født ca.1854


Gjest Annabeth Dehli
 Del

Recommended Posts

Gjest Annabeth Dehli

Er det mulig å finne August Borgersen f. 1854? I 1884 er han oppgitt som barnefar til Ragnhild Augusta f.13.juni1884 i Kristiania. Døpt 13.juli 1884 i Uranienborg. August bodde da i Kirkeveien 55, yrke oppgitt snakker, født 1854. Barnemoren er Andrine Jakobsen. De er ikke gift i 1884. Datter nr. 2 ble født 14.12.1890 De bor i Grimstadsgt.10. Datteren er døpt i Sagene.Hun dør kort etter. Foreldrene er gift. Hans yrke er sjømann.Jeg har sjekket alle kirkebøkene i Oslo fra juni 1884 t.o.m 1890. Har også sjekket kirkebøkene i Vetfold siden Andrine er derfra. Det finnes en August Borgersen i Folketellingen 1865 og 1900 i Skjeberg i Østfold.Han er gift der og ser ut til å holde seg i Østfold hele tida. Det kan ikke være han siden August og Andrine oppgis å være gift i 1890.I 1893 og etter det kaller Andrine seg pige og enke, så han kan jo være dø da, men hvor kom han fra og hvem var han.Kan noen hjelpe meg ?Hilsen Annabeth Dehli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Annabeth Dehli

Jeg legger denne opp igjen, fordi jeg igjen har begynt søket etter August Borgersen. Kandidaten i Skjeberg i Østfold er nå helt ute av slektsarket, så han er det ikke.Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg å lete etter om denne August Borgersen har meldt flytting inn og ut av menighetene i Oslo. Vi har altså Sagene og Uranienborg bl.a. Han er også bosatt i Grimstadsgate når datteren Lilly blir født. Hvor dette lå vet jeg ikke. Var det Sagene??Kan noen hjelpe her.Hilsen Annabeth Dehli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.