Gå til innhold
Arkivverket

[#73118] Hadde Inga Amalie Strømsvik, død 29.3.2001 i Stavanger etterkommere?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Inga Amalie Strømsvik, født 19.9.1905 på Sekkern, Møre og Romsdal og døde i Stavanger 29.3.2001. Foreldrene var født i Nordland, men flere av familien flyttet bl.a til Stavanger. Er der noen som vet om hun hadde etterkommere? Takknemmelig for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Etternavnet tyder på at Inga Amalie giftet seg til dette navnet i Stavanger. Hva var hennes pikenavn? I min tlf katalog fra 1971 var det ingen med dette etternavnet som hadde tlf verken i Stavanger eller Sandnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for resspons! Nei hun giftet seg ikke til dette navnet. Strømsvik i Rødøy var hennes fars hjemsted. Egentlig skulle hun hete Gustavsdatter, men farens etternavn var Strømsvik. Kanskje tyder dette på at hun var ugift. Søsteren brukte Gustavsdatter før hun ble gift.Med vennlig hilsenBirger Firsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annalisa Thelin Knutsen

I adressebok for Stavanger 1955 fant jeg Karl Strømsvik, torvhandler, Schiøtzgt. 79. Ingen andre med det navnet. Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiStavanger Byfogd kan sikkert gi opplysninger om hvem hun etterlater seg Dødsfalloppl./Skifte er ikke klausulertHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Birger :-) Eg veit at det er ei utklyppsbok på Statsarkivet i Stavanger der det er utklypte dødsannonsar. Kanskje det er nokon som skal/kan ha seg ein tur på Statsarkivet, og kan sjekka for deg?Venleg helsing Mariann. PS:men det går jo an å skriva ein e-post til Statsarkivet også, og be om eit oppslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal dere ha! Karl Strømsvik var fiskehandler og var bror til Inga. Hans familie har jeg. Det samme gjelder hennes søster Maria sin familie. Av søskene er det bare Inga som jeg er usikker på om hun i det hele tatt var gift og hadde etterkommere. Jeg har snakket med etterkommere til Strømsvik familien i Stavanger, men ingen kunne fortelle meg noe om Inga. Jeg vet at den eneste som hadde noe kontakt med Inga var søsteren Maria, men hun dødte i 1972 på Sola. I hennes dødsannonse var Inga nevnt. Statsarkivet i Bergen fant jeg hennes død, men den linken er vistnok ikke lenger i bruk.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Mest sanlynlig så var nok Inga Strømsvik ikke gift siden hun ved dødsfallet heter Strømsvik.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.