Gå til innhold
Arkivverket

[#73122] Styrmann Carl Johan Olsens barn i Bergen, etter 1900


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Carl Johan var født i 1868 på Slettebakken i Alvøen. Han giftet seg på Laksevåg i 1881 med Ingeborg Marie Engelsdatter, født 1858 på plassen Utlebøen under Foer i Fusa. De fikk barna: Agnes Marie i 1885 i Bergen, Inga Caroline i 1886 i Bergen, Alvilda Emelie 1888 i Bergen, Olaf 1881 i Bergen, Karl Johan Olsen 1896 i Bergen. Carl Johan Olsen dør i april 1907 i Langeveien 3. Det siste jeg har om dem at de bor i Grøgårdsgate 2 i 1911 da Karl Johan Olsen blir konfirmert. Er det noen som vet noe om når Ingeborg Marie Engelsen dør? Eller hva som skjedde med barna?Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

De har også en sønn, Ingolf Johan Olsen, f. 1894 i Nordnesveien. Han gifter seg i 1917 med Anna Lorentine Bergsen, f. 1896 i Nygårdsgaten. Kan dette være til hjelp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Tusen takk, Carsten og Steinar! Mulig at Ingolf Johan giftet seg borgerlig med Anna Lorentine Bergesen, hvordan kan jeg finne det? Tror nemlig at hun var medlem i Pinsemenigheten Tabernaklet i Bergen. Hva gjør jeg videre når jeg ønsker å finne nålevende slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Det ser ut som om familien ble boende i Grøgårdsgate 2 i Sandviken framover mot 1920. Kanskje det er noen der uten som har tilgang til aressebøker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.