Gå til innhold
Arkivverket

[#73143] http://wangensteen.net trappes ned vil og sannsynligvis legges ned


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

For vel et og et halvt år siden besluttet jeg å etablere en hjemmeside som hadde som formål å gjøre slektshistoriske opplysninger tilgjengelige for alle som hadde Internett.Jeg har brukt mye tid og penger denne tiden for å gjøre dette mulig. Om jeg har lykkes i mitt forsøk skal ikke jeg avgjøre. Men jeg er skuffet over tilbakemeldingene sett i forhold til besøkstatistikken. Og det er ikke å 'surve'. det er reaksjon jeg får når jeg setter innsatsen jeg gjør i forhold til tilbakemeldingene.Men det jeg registrerer er at noen har skjønt at det å dele informasjon ikke er farlig, men faktisk berikende når det gjelder slektshistorie i Norge.Jeg håper jeg ved mitt 'provoserende' framstøt har fått noen til å forstå at Internett og en misforstått 'enerett' ikke er til hinder for publisering. Derfor er det en glede for med å se at NSF vil gjøre noe med dette.NSF vil, og jeg vet det, publisere utrolig mye slektshistorisk materiale etterhvert, og mange vil bidra til det.Men http://wangensteen.net vil bestå inntil jeg synes de andre alternativene er gode nok. Når det skjer, forsvinner jeg tvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Jeg tror at initiativene dine har vært nyttige både for deg, NSF og for alle oss andre. Erfaringen du har gjort mht sviktende tilbakemeldinger er du slett ikke alene om, de aller fleste som har forsøkt seg med personlige sider med slektshistorisk materiale har gjort den samme erfaringen. Nettopp derfor er det viktig at ildsjeler som deg ikke går tomme på grunn av manglende støtte og tillit, men at innsatsen kan bringes ut til et bredere publikum gjennom bruk av hjemmesidene til de store, landsdekkende foreningene.Jeg ser i spenning fram mot mange nye nettpubliseringer fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Uansett hva du endelig bestemmer deg for mht. wangensteen.net - takk for innsatsen (og provokasjonene)! Den har heldigvis ikke vært forgjeves, resultatet ser ut til å bli varig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Lars Ove,Takk for alt du har funnet fram. Du har hjulpet en enfoldig Valdresing fram i flere sammenhenger. Jeg skal nå prøve å sende deg litt til som du kanskje kan få flere lesere med.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg vil også benytte anledningen til å takke deg for den omfattende og viktig arbeidsinnsatsen du har nedlagt - og for provokasjonene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Lise Hovland

Takk for flott hjemmeside som du raust har delt med oss andre. Har hatt stor glede sidene dine. Provokasjoner og friske innspill har også vært befriende lesing! Håper hjemmesiden består, men uansett; lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Lars Ove,Du har skaffa oss ein utrulig flott ressurs med wangensteen.net, og eg håper at du vil halde nettstaden ved like og utvikle han. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei, Lars OveBeklager at vi har vært trege med tilbakemelding, men du skal vite at vi er mange som setter stor pris på sidene dine og kjempejobben du har gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Hei Lars Ove.Nei la oss håpe du ikke legger ned siden din. Dette er jo en av de hjemmesider jeg oftest titter innom, og har funnet masse av interesse for meg siden jeg oppdaget den. All ære til alt du har gjort og distribuert for oss som ellers ikke så lett finner frem i jungelen av informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Hei Lars Ove!Jeg slutter meg til de andre som har skrevet, og takker deg for all hjelp og den flotte siden din. Den er fantastisk og jeg har lært masse. Jeg er stadig innom siden og har funnet mye interessant.Tusen takk Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Hei Lar Ove,Ditt engasjement og pionerarbeid får forhåpentligvis flere til å engasjere seg i slikt arbeid. Jeg har selv hatt stort utbytte av det du legger ut på nettet, og jeg oppdager stadig at det er opplysninger om 'mine' anefamilier, ofte skjult i filene, og slik at jeg må lese igjennom det hele. Disse informasjonene har vært av uvurderlig nytte i min slektsgranskning.Tusen takk mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, hjemmesiden din er strålende og jeg har alltid hatt stor utbytte av besøkene. Kan bare slutte meg til alle 'godordene' du har har fått - de er helt fortjent,mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Kikut

HeiTilbakemeldinger er luksus, de aller fleste vil finne det de trenger og gå videre. Men slike sider som Wangesteen er uvurderlige, da de er med på å utfylle det kildemangfoldet som etterhvert etablerer seg på nettet.Håper virkelig ikke at du legger ned siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Lars Ove :o)Du har gjort en kjempejobb og jeg slutter meg til det de andre sier, at jeg håper vi kan fortsette å ha glede av siden og alt arbeidet du har gjort.Grunnet sykdom har jeg ikke så lett for å komme meg rundt og jeg er veldig takknemlig.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Hei Lars Ove!Jeg har ikke vært noen ivrig bruker av sidene dine, simpelthen fordi mine aner stort sett befant seg andre steder i landet. Jeg vil likevel slutte meg til alt som er sagt over, og legge til at hjelpsomheten din ikke stopper opp ved web-siden. Da jeg plutselig og uventet trengte en domboksside fra ditt distrikt, var du der med en gang. Det er en uvurderlig innsats du gjørMvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

HeiJeg setter stor pris på arbeidet ditt, spesielt gjelder det adgang til middelalderstoff og jordbøker. Det er en vesentlig forskjell på å snakke om det og gjøre det. Nå er årets fruktsesong over, og jeg er klar for vintersysler med diplomer og jordbøker og er full av forventninger til hva du legger ut i tiden fremover. mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Lars Ove har nok klart å sparke litt fart i ting, og vist at det er mulig å bygge en side som det han har gjort. Han har også gjennom debattene fått vist at det er tidkrevende, koster penger og ofte er en litt lite takknemlig jobb da godordene som oftest uteblir. Det er heller slik at det kommer spørsmål om ikke mer kan legges og at det bør skje raskere. Det er alltid noen som ikke er fornøyd med andres arbeidsmengde og vil ha mer gratis kildemateriale.Apropos gratis.... Det er i mine øyne ingen god løsning om alle som tar seg jobben med å gjøre kilder tilgjengelig skulle begynne å ta seg betalt for tjenesten, eller gjøre den lite tilgjengelig i form av salg på CD eller lignende.NSF vil forsøke å overta stafettpinnen, i hvertfall når det gjelder publisering. Videre får vi se om NSF vil få stoff tilført av frivillige skannere. Jeg er redd styret i foreningen ikke har anledning til å fly rundt i arkivene og avfotografere og skanne stoff i en slik mengde at det blir noe spesielt mye tilflyt.Men, Lars Ove har gjort en stor og flott jobb med innholdet på hjemmesiden sin, og jeg er glad for at NSF kan bidra til å gjøre dette stoffet tilgjengelig for mange over lang tid.Takk for innsatsen så langt, Lars Ove....og....jeg håper du ikke har tenkt å gi deg ;-)Hilsen Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest E. Heindl

Du har med standpunkt, provokasjon og konsekvens blåst liv inn på 'torneroseslottet' og støv ut. Med konsekvens, arbeid og kapital har du opprettet hjemmesidene dine. Standpunkt og handlemåte synes hos deg å være i banlanse. Ikke bli motløs av oss 'vingleper'er', for slike som deg har vi bruk for - på alle områder.Mvh. Eili Heindl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Lars Ove har gjort kilder tilgjengelig for oss som pga bosted ikke har mulighet til å oppsøke statsarkiv og riksarkivet. I tillegg gjelder det tilgang til kilder,som jeg ikke har kunnet låne gjennom fjernlån på biblioteket (som også ligger noen mil unna) eller kjøpt gjennom riksarkivet feks.O.Engelbriktson sin jordbok. Så jeg tror ikke det handler så mye om behov for gratisstoff eller manglende betalingsvilje, det handler om å få adgang til kilder.Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Jeg er dypt imponert over hjemmesiden din, har vært inne og lest, og har også printet flere av verkene og nyyyter gleden over å ha dette så lett og greit tilgjengelig. Leser og printer og er glad, men glemmer det viktigste: å takke deg på hjemmesiden din!! Og dette er jeg sikkert ikke alene om. Jeg håper virkelig at du ikke legger ned denne siden, og jeg lover å huske det lille store ordet neste gang, og alle andre neste ganger: TAKK!Vennlig hilsen til deg fraGrete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei ! mitt første møte med din side, så spennende ut! Jeg gikk gjennom 'sakene' og fant noe som kunne være interessant for meg;Grennes, Otto: Eske 15, pakke 22b, nr. 4. ocr-søkbar? Sier det at jeg kan hente det på nettet? Hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Lars Ove.I, beklageligvis taus takknemlighet, har jeg ofte hatt glede og nytte av siden din!Håper du også i framtiden vil 'fore' oss med nedtegnet viten!Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.