Gå til innhold
Arkivverket

[#73144] Manglende kirkebøger i Etne


Gjest Uffe Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Uffe Pedersen

Min oldemor Elisabet Jensdatter rejste fra Etne, Hordeland 16-6-1889 med bestemmelsessted Amerika, men hun nåede ikke længere end til Danmark. Nu forsøger jeg så at finde mine Norske rødder, men løber hurtigt ind i et problem, for kirkebøgerne 1783- 1815 mangler i Etne. Er bøgerne gået tabt, eller er de endnu ikke scannet ind. Uffe Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uffe Pedersen

Ja jeg ser at den er der for Etne, men der er så et hul lidt tidligere, nemlig 1756-1781.Jeg skulle nok have været mere specifik med hensyn til de enkelte kirker. Etne/Gjerde mangler 1783-1814 Etne/Grindheim mangler 1783-1815 Etne/Stødle mangler 1783-1814 Uffe Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uffe Pedersen

Jeg tror jeg har luret systemet nu. Gjerde, Grindheim og Stødle er annex kirker og de forskellige handlinger der, er ført i ministerialbogen i Etne. :-) Uffe Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.