Gå til innhold
Arkivverket

[#73150] Kirkebøker Stangvik og Halsa


Gjest Brit Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Kristiansen

Kristian, gjelder dette også bøker som skal skannes på nytt? F.eks. klokkerboka for Halsa som ble mikrofilmet fram til 1920 men ikke resten av boka?For ordens skyld. Jeg synes ikke det er irriterende i det hele tatt at vi må vente på noen nye kirkebøker. Det at vi har fått kirkebøkene digitalisert og tilgjengelig på internett er storveis. :)Brit: Klokkerboka for Halsa Lenke 576.C02 er mikrofilmet, og den filmen kan nok fjernlånes fra fylkesbiblioteket i Møre og Romsdal til ditt lokale bibliotek. Kanskje det hjelper litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Tore, svaret må bli ja. Å ta ei bok her og ei bok der, er mye organisering og lite effektivt. Halsa-boka vil nok derfor bli tatt samtidig med annet kirkebokmateriale fra Statsarkivet i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Andersen

Tore,takk for tips.Filmen er lånt og jeg fant det jeg lette etter.Selvfølgelig er jeg enig i det du skriver i din kommentar til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.