Gå til innhold
Arkivverket

[#73153] Skifte: Kristoffer Andersen Engevik søre Våg: 1824-1828


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er begynt 21. mai og sluttet 6. august 1827. Her nevnes enken Herborg Rasmusdatter og barna Anders, 19, Rasmus, 17, Christopher, 4, Britta, 15, Ingerie, 12, Agathe, 8 og Anna, 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Tusen takk for opplysningene. Det jeg har funnet stemmer med andre ord.Kristoffer og Herborg var fra Strandebarm, han fra Linga og hun fra Byrkjenes.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kjellaug R. Petit

Hei Helga, Herborg bærer nr 1.2.5.12.5.4. i slektsboken som vi holder på med, med andre ord er du og en etterkommer her!En av oldefedrene til Herborg var Peder Rasmussen Linga ca 1660-1727 - nr 1.2.5.Og en av oldemødrene var Herborg Jamsdtr Mentz - nr 1.2.4.2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!For nokre år sidan hadde eg kontakt med ein på Rubbestadneset, (kan namngi han på E-post til deg). Hos han fekk egg ei tjukk 'lefse' med papirdokument der denne slekta var heilt tilbake til guden Njård i Nidarhall eller noko liknande..... langt før år 0 etter vår tidsrekning....Eg har visst denne enno. Den nyaste delen her er jo ganske interessant. Kona til han eg fekk denne av er min 7 mening eller noko slikt. Ho var den siste som vart fødd på gården Byrkjenes.Det låg lenge ei heimeside av vedk. her på nettet med bilete av huset på Byrkjenes andre gamle bilete. mvh Helga K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.