Gå til innhold
Arkivverket

[#73163] Skifte etter Aad Monsen Gjerstad, Voss A.c.8a 1779-1788 18b


Gjest Arnstein Slinning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Slinning

Hei. Kan jeg få oppgitt navnene i skiftet eller går det an å få kopi av skiftedokumentet.Mvh Arnstein Slinning 6018 Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dato 1. juli 1780, enke Sigri Andersdatter. Barn: Anders Aadsen, 20, Maritha, g.m. Anders Grove, Sesilla, 30, verge svogeren Knud Westrem, Inger, 28, g.m. Knud Westrem, og Anna, g.m. Knud Larsen Gjerstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Slinning

Hei Yngve.Den 21.09.1758 er det født en Mons på Gjerstad. Faren heter Aad. Jeg hadde håpet å finne Mons blant skifte av 1. juli 1780. Jeg går ut ifra at det var bare en Aad (Odd) på Gjerstad i det gjeldende tidsrom. Har du noen formening om dette?Mvh Arnstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er vel rimelig å tro at eldste sønn i denne barneflokken ble kalt Mons, men vokste han opp?Jeg finner Anders Aadsen Gjerstad konfirmert LenkeMen det er ikke konfirmert noen Mons Aadsen i Voss 1752-1780. Det skulle indikere at Mons Aadsen, født i 1758, døde tidlig, og før faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Slinning

Hei igjen Yngve.Iflg. klokkerboken for Korskirken, side 21, døde Mons Oddesen den 26.08 og ble begravd den 01.09.1815. Der står det som fødested Voss. Dette er min tipp/tipp oldefar.Mvh Arnstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.