Gå til innhold
Arkivverket

[#73166] Hjelp til tydning av kirkebok, Jacob, Kristiania


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Jacob, Ministerialbok nr. 5 (1896-1903), Fødte barn av dissentere 1901, side 251. Permanent sidelenke: LenkeMidt på siden, med små bokstaver. 1901. Fødsel/dåp: Amalie Elisabet 24 juni 1901 og Arne født 4 juni 1901. Mor til barn 1, Kristine (Georgine) hustru. Mor til barn: 2. Elisabet Aarstad. ? Begge barna har samme far. ?? Hvor bor di, er det Lillestrøm? gate? kan noen hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Denne Hjamar som er oppgitt som barnefar stusser jeg litt på.Det finnes kun en Hjalmar Lindgaard i 1900 tellingen.Og han er lege og gift.Men det står jo at de er fra ett samfunn(usikker på navnet)Men her er tellingen ihvertfall.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk for svar. Det stemmer at han er farmasøyt, og som jeg også tyder det så ser det ut til at han er far til begge barna.Har et innlegg på etterlysning av Hjalmar Lindgaard og hans kone Kristine.: 72451.Hvis det er Markveien 28 og 58 på Lillestrøm så bodde begge søstrene side om side der også, slik de bodde i Maridalsveien 8 i 1900.Kristine døde i 1902, har ikke funnet henne, Hun tilhører frimenigheten.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Syntes også at det står Lilleham.- når jeg forstørrer bilde. Er det en vei som heter Markveien der ??Mor til Amalie Elisabet døde i 1902. Hjalmar giftet seg igjen med Agnes i 1903.Hvor ble det av mor Elisabet Aarstad og sønnen Arne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.