Gå til innhold
Arkivverket

[#73168] petter gunerius pettersen født 10-10-1867 rikshospitalet


Gjest øivind pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest vidar hansen

hei kjell-lauritsen. det er jeg som prøver hjelpe øivind pettersen.med å skrive på dette forum. takk for hjelpen med giftemålet. er det mulig å finne ut hvor petter gunerius bodde FT 1875-1900.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

I 1896 og 1898 får de barn, bosatt på Nygård, Eidsvold. Men etter intens søking i 'alle baser', er jeg ikke i stand til å finne noen av dem. Er du sikker på at de fortsatt bor i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Ved å søke på navnet Wenger under www.disnorge.no/gravminner/global1.php (Landsøk), finner vi: Martha Pauline Bye - pikenavn Pettersen Wenger - født i Hurum 05.05.1904 (døpt 11.12.1904); hun døde i Stange/Hedmark 19.09.1987 og er begravet der. I tillegg til denne datteren, hadde Petter Gunnerius og Anne Marie en annen datter, Aagot some ble født i Tofte/Hurum 26.11.1900. Aagot ble døpt på samme dagen som hennes yngre søster, Martha Pauline.- roar -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Anne Marie født 26. januar 1879, nr. 31 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3466&idx_id=3466&uid=ny&idx_side=-85>Lenke Anne Maries foreldre ble gift 25. oktober 1878, nr. 27 LenkeDe bodde på Nygård 1900 LenkeMartine døde 26. november 1916, nr. 30 Lenke. Dødsfallet anmeldt til sorenskriveren dagen etter. Hun døde på Rikshosptialet og var oppgitt å være vødt i Eidsvoll 1856. Ektefelle var Martin Mathisen, Nygård. Barna var:Adolf Mathisen i OsloEinar Mathisen i BærumKristian Mathisen i BærumOskar Mathisen på NygårdMarie, gift med Petter Venger, NygårdBetsy, gift med Olaf Hansen, MjøndalenAagot, gift med Andreas Skistad, MjøndalenInga, gift i MjøndalenIntet å skifte.Martin Mathisen døde 16. februar 1927, nr. 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidar hansen

hei øivind pettersen. vi er ett godt stykke på vei med din bestefar og også bestemor. hvis du vil svare på innlegg,spørre om mer eller takke for hjelpen. jeg skal prøve å lose deg inn. klikk på blyant nederst. . hvis du ikke allerede har logget inn får du spørsmål om dette nederst . logg inn . skriv i felt som kommer opp nederst. klikk under,legg innlegg på plass. dette kommer en gang til. klikk innlegg på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øivind pettersen

takk til alle mine medhjelpere som hjelper meg med å finne og bli kjent med mine besteforeldre petter gunerius pettersen og anne marie mathisen gift pettersen og familien forøverig. Det gleder meg at det er så mye medmeneskelighet der ute. Jeg håper jeg kan komme tilbake senere og få hjelp til å forske videre. Hjertelig TAKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Jeg har sett litt på Martines foreldre.I klokkerboka oppgis det ved vielsen at fødselsdatoen var 22. april 1855 og at faren het Nils Paulsen. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=498&idx_id=498&uid=ny&idx_side=-156>LenkeVed'>http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=498&idx_id=498&uid=ny&idx_side=-156>LenkeVed konfirmasjonen i 1870 opplyses det at hun ble født på Vardrum 26. april 1856 og at hun bodde på Råholtmoen, nr. 24 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read idx_kildeid=496&idx_id=496&uid=ny&idx_side=-116Faren Nils Paulsen (Pålsen) og mora Karine Embretsdatter var ikke gift.Nils ble gift 27. Desember 1861 med Martea Halvorsdatter. Han er oppgitt å være født på et Oppsaleie og at faren het Paul Olsen, nr. 37 LenkeI 1865 bodde de på Skytterseter LenkeI 1875 var Nils innerst og gårdsarbeider på Vestre Våler: LenkeHan døde 26. Juli 1879, nr. 34 LenkeNils var ganske sikkert identisk med ”Nils Poulsen Vardumeie” som var konfirmert kommunikant 13. Oktober 1826 LenkeFar var antakelig Pål Olsson som døde på Vardumseie 29. Desember 1854, 85 år LenkeKarine Embretsdatter var fra Råholtmoen og ble 3. Juli 1862 gift med Lars Olsen, nr. 21 LenkeForeldrene var husmannsfolk fortsatt i 1865 LenkeEmbret døde 30. Juli 1866, nr. 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidar hansen

hei.petter gunerius giftet seg med anne marie mathisen i eidsvoll 24-1-1896 . FT 1900 i Hurum . petter skrev seg petter wenger og familie . ref overstående lenker. familien bodde senere og døde på nygård i eidsvoll. kan noen finne flytte meldinger. eidsvoll-hurum-eidsvoll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.