Gå til innhold
Arkivverket

[#73177] Bilde muligens fra område Erve, Framnes eller Tveit i Sveio ca 1915-1920


Gjest Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Hesjevoll

Er det noen som i første omgang kan lokalisere dette bilde?Jenten/kvinnen i hvitt som holder seg på kneet er Ida Amalie Tvedt (1896-1994). Jenten/kvinnen som ligger på magen to plasser til høyre er hennes søster Klara Elionora Tvedt. De er døtre av Knut Iversen Tvedt (1965-1940) fra Tveit Indre i Sveio. De brukte barndomshjemmet til Knut som feriested.De andre personene er for meg ukjent, men dersom dette er i Sveio, så vet jeg at Klara og Ida hadde kontakt med jentene på Erve (Mathilda og Agnette), en kontakt som også ble videreført mot den neste generasjon på Erve. Her er det fremdeles folk i live og nevner derfor ikke navn.Dette er bare et av mange bilder med folk som jeg tror kommer fra dette området, og ett av de få med en bakgrunn som kanskje kan gjenkjennes for plasseringens skjyld!Mvh Bjarte

bilete7816.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis det fjellet i bakgrunnen er 621 m.o.h.(Vikefjellet på Vikebygsiden), så kan det være fra Tveit, men jeg er ikke så veldig lokalkjent her. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Glemte selvfølgelig å ta bilde av utsikten fra Tveit, den ene gangen jeg var der.Huset på bilde er ikke huset som oldefar min hadde på Tveit, men det kan jo være et nabohus eller like i nærheten.Poster er bilde til som jeg tror er forsiden av huset på bilde over. Her er det utsikt i en litt annen retning som kanskje kan hjelpe på lokalisering.Her ser vi bestemoren min Klara Tvedt som står fremst, og søsteren Ida Tvedt sitter på trappen i strikkegenser til venstre. Alle andre er for meg ukjent.Det som i første omgang er viktigst er å fastslå om dette er i Vestre Vikebygd området, folk kan man komme tilbake til når man vet hvor dette er.Mvh Bjarte

bilete7821.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Bjarte Hesjevoll

Prøver meg på et bilde til.De tre damene/kvinnene/pikene som sitter lengst til høyre i bilde er fra venstre Ingrid Ramberg i svart, Ida Tvedt i rutet skjørt, og Klara Tvedt i hvit kjole/skjørt.Noen som gjenkjenner de andre personene på bilde?Fremdeles mest sannsynlig i Sveio, nærmer bestemt i området Erve/Framnes/Tveit.

bilete8215.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.