Gå til innhold
Arkivverket

[#73179] Noen søm ønsker oppslag i Horten tekniske skole 1855-1955?


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

Hei,min morfar Johannes Bergmann Knobel født 1889 skal ha gått på Horten tekniske skole omkring 1908. Finner du noe på han?Petter Langeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Johannes Bergmann Knobel, født 31.mars 1889 i Sarpsborg. Foreldre A.Knobel og hustru Louise, f. Bergmann. Arbeidet 3 1/2 år ved verksted, papir- og cellulosefabrikker. Uteksaminert HTS juni 1909, og videre praksis ved laboratorium i Tyskland.Han har vært ansatt som papirmester ved A/S Hegge b/Kempten i Bayern, bestyrer av Verein für Zellstoff-Industrie in Oberleschen i Schlesien, bestyrer av Papierfabrik Wolfegg i Württemberg, bestyrer av Katfos Cellulosefabrik, Geithus, og siden 1927 bestyrer av Skotselv Cellulosefabrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Carsten!Kan du se om en Hans Hansen (Ørbeck)f. 1842 på Kongsberg er nevnt? Eller om noen med etternavnet Ørbeck var innom Horten tekniske skole?Det jeg vet (iflg. kirkebøker etc.)er at Hans etterhvert ble ingeniør-tømmermann, men ble innen fam. bare nevnt som ingeniør. Så derfor min nygjerrighet.Hans var bosatt i Horten etter at han flyttet fra Kongsberg(når vet jeg ikke)der han bodde med kona Sørine Gustava Sørensdatter og deres felles barn.På forhånd tusen takk Carsten! Mvh. S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei igjen!!!Tenkte meg vel det! MEN, tusen hjertlig takk skal du ha Carsten for at du er så hjelpsom som det du er. Vi er nok mange i dette forumet som setter stor pris på deg!Mvh.S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.