Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Olav Aasmundrud

[#73189] kona til Gunder Kiølsen Friestad i i Ogna

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

Iflg. Sjelergistret for Egersund Ogne sogn bodde på Friestad i 1758 Gunder 44 år, Maren 36 og barna Kiøl 13 år, Ole 11 år, Nils 3 år, Rasmus 21 uker og Berthe 17 år. Da yngste barnet Rasmus ble døpt i Onga i 1758 het faren Gunder Kiølsen Friestad, men jeg har ikke greid å finne vielsen til Gunder og Maren i kb. Er det hjelp å få? mvh Olav?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Fra bind 3 for Hå, Ogna: under gnr 105 Friestad s. 153, nr. 26, står det mye om Gunnar Tjølsen.f. 1716, død 08.01.1792, gift 1 i 1737 med Sissel Olsdatter Nord Varhaug 1710-1752, gift 2 i 1753 med Maren Rasmusdotter Hårr 1722-31.12.1775, gift 3 i 1778 med enka etter broren Anders: berit Pedersdatter 17XX-18045 barn i 1. ekt., 7 barn i 2. og 3 barn i 3. ekt. osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olav Aasmundrud

Takk igjen Erling! Jeg skal fjernlåne bd. 3 for HÅ. mvh Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Jeg vil nok anbefale deg å fjernlåne alle 3 binda i samme slengen... ofte må du over i et annet bind for å finne slekten videre bakover, som f. eks Gunder Kjølsens 2. kone Maren Rasmusdatter Hårr, Hårr omtales i bind 2 Varhaug/Vigrestad i Hå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olav Aasmundrud

Jeg har allerede de to andre bd God natt mvh Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.