Gå til innhold
Arkivverket

[#73198] Bernt og Olga Rynning sine barns dåp. Hvor?


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Bernt (Larsen) Rynning og Olga Alvilde Marie Berntsdatter fikk følgende barn: 1. Betsy, f. ca. 1889, Drammen - 2. Oskar Josef, f. 10.3. 1891, Kristiania - 3. Ragnhild, f. 29.12. 1892, Kristiania - 4. Astrid, f. ca. 1894, Kristiania - 5. Edgar, f. ca. 1897, Kristiania - 6. Arvid, f. 14.10. 1898, Kristiania. 7. Laura, f. 3.5. 1900, Kristiania (ifølge en vaksinasjonsattest jeg sitter på er hun født i Ålesund). 8. Borghild, f. ca. 1902, Kristiania.Her er familien i 1900: LenkeFamilien emigrerte til amerika, men det er en annen skål. Det er dåpen til barna jeg er ute etter og som jeg ikke er i stand til å finne. Bernt og Olga tilhørte begge Metodistkirken. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Nå er dette noe jeg ikke er 100% sikker på ,men tror at metodistene ikke har vanlig dåp,men barnevelsignelse og senere voksendåp(her er jeg muligens på villspor,kanskje noen som vet mer om dette kan svare mer konkret).Vet ikke om denne barnevelsignelsen ble innført på ordinær måte i kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Dette var bra. Har lett gjennom hele Oslo selv uten å finne noen ting, men må av en eller annen grunn ha klart å hoppe over Jacobs menighet. Hjertelig takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.