Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Werner Pedersen

[#73214] Fødte i Vågan

Recommended Posts

Guest Werner Pedersen

Er det noen som vet om man på nett kan finne fødte i Vågan for perioden 1830-40? Jeg leter etter Johan Christian Nicolaisen, f. i Storvaagen, Vågan og konf. i Bø 5.s.e.T 1853 LenkeMvh Werner

Guest Grethe Flood

Her Lenke står det følgende om kirkebøkene for Vågan:Ministerialbøkene før 1866 gikk tapt da prestegården brant 05.12.1873. Tidsrommet 1843-1865; se klokkerbøkene nedenfor.Grethe

Guest Per-Olav Broback Rasch

Vaksinasjonsprotokoller er bevart fra 1818 og skulle hjelpe deg noe på vei, men slike er ikke på internett.

Guest Werner Pedersen

Takk for opplysninger til dere begge. Grethe, jeg forsto ikke helt lista. At kirkebøkerne er tapt vet jeg, men er også klokkerbøkerne tapt? Når det gjelder vaksinasjon ble han vaksinert i 1846, men jeg finner ikke ut hvor.

Guest Anne J  Engmo

Hvis du hadde rullet litt lenger ned på lista i lenken Grethe la inn,ville du sett at klokkerbøkene startet først fra 1843.Og de bøkene finnes blant scannede bøker på digitalarkivet.

Guest Bjørg Lunde

Werner, hvis du ser på notatet ved konfirmasjonen så står det 'De nat. kopper i 1846'. Han hadde altså hatt naturlige kopper, og da kan du vel spare deg letingen etter en vaksinasjon.

Guest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei. De fleste menn født mellom 1795 og 1832, og som bodde i Vågan og Gimsøy i 1832 kan du finne her: Lenke men skriften er det så som så med.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.