Gå til innhold
Arkivverket

[#73214] Fødte i Vågan


Gjest Werner Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Werner Pedersen

Er det noen som vet om man på nett kan finne fødte i Vågan for perioden 1830-40? Jeg leter etter Johan Christian Nicolaisen, f. i Storvaagen, Vågan og konf. i Bø 5.s.e.T 1853 LenkeMvh Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her Lenke står det følgende om kirkebøkene for Vågan:Ministerialbøkene før 1866 gikk tapt da prestegården brant 05.12.1873. Tidsrommet 1843-1865; se klokkerbøkene nedenfor.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Olav Broback Rasch

Vaksinasjonsprotokoller er bevart fra 1818 og skulle hjelpe deg noe på vei, men slike er ikke på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Werner Pedersen

Takk for opplysninger til dere begge. Grethe, jeg forsto ikke helt lista. At kirkebøkerne er tapt vet jeg, men er også klokkerbøkerne tapt? Når det gjelder vaksinasjon ble han vaksinert i 1846, men jeg finner ikke ut hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hvis du hadde rullet litt lenger ned på lista i lenken Grethe la inn,ville du sett at klokkerbøkene startet først fra 1843.Og de bøkene finnes blant scannede bøker på digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Werner, hvis du ser på notatet ved konfirmasjonen så står det 'De nat. kopper i 1846'. Han hadde altså hatt naturlige kopper, og da kan du vel spare deg letingen etter en vaksinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei. De fleste menn født mellom 1795 og 1832, og som bodde i Vågan og Gimsøy i 1832 kan du finne her: Lenke men skriften er det så som så med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.