Gå til innhold
Arkivverket

[#73221] Karen Folquord sdtr. g.m. Hans Henrichsen Krey, Krei, Krej, Inderøy, Just


Gjest Ann Helle
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Davidsen

Ann (24) - jeg hadde kontakt med den Krey slekten i West Prussia for en del år siden - kan ikke huske alle detaljene nå, men kom til konklusjon at de hadde ikke noen detaljert kunnskap til slekten i 1600-1650 årene, som var da Hans Henriksen Krey først viser seg i NOrge så det er umulig å si om han kom derfra. De sier at det var mange Krey folk der rundt 1600 så det kan godt være at HHK aner kom derfra tidligere og bosatte seg i f.eks. Danmark og kom til Norge da forsvaret ble omorganisert i 1641. Men jeg skal ta kontakt med dem igjen for å se om det har vært noen videre utviklinger.Det er litt av et mystery hva som hendte med Elsebe og Sophy, men med Elsebe har jeg en 1690 henvisning til en rettsak hvor hun var innblandet så jeg tror ikke hun reiste utenlands.Thomas (24). 'Just', i Henrich Just, er ikke etternavnet. Hans Henriksen Krey hadde 3 sønner, Folqvar, Henrich og Henrich Just. Henrichs barnebarn, Dorothea Hansdatter var gift med 2 Klæboe skippere, med den første i 1760 så Henrik J K, fødd 1756, kan vel ikke være Dorotheas barn.Michael (23). Jeg har at det var Henrich Hansen Krey som var militær mann. Kan ikke komme inn i Ovenstad i kveld, men jeg har kopiert det følgende: 'Henrik Hansen Krei (Krey). - Sersj. ved Trondhj. nasj. inf.regt. 1/1 1685 til 7/2 1699, da han blev fenr. ved samme regt.s 'Det nye Compagnie'. - Sek.lnt. ved Værdalske komp. 26/8 1704. - Pr.lnt. ved Namndalske komp. satt ved 1. (Nordre) Trondhj. reft. - Fra 1/1 1712 står han ved Stod og Snåsenske komp. - Avgått i 1718. - Hans efterfølger ansatt 9/7 1718.' Inderøy boka, Sundfer, sier også at i 1701 er det Henrich some er oppsitter på Sundfer, og Hans og Johanes er beskrevet som sønner. Jeg har Henrich Just som parson/prest i Surnadal, men ikke noe mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Michael /19Eg lånar for tida Inderøyboka, på s. 611 står det som du skriv at Folquar vart gjordt arvelaus av faren. Vidare står det; 'Etterpå la gode venner seg imillom så Folquar fekk arvelotten sin--' S. 612, 'Folquar sat med garden i mange år, truleg til i 1713'.Svein/26, Michael/23Lånar også Ovenstad, han nemner 3 stk Krei: Krei (krey), Hans Henrichen. - Sersj. ved Trhj. nasj. inf.regt. i 1665Krei (Krey), Henrich Hansen. - Sersj. ved Thj. nasj. inf.regt. 01.01.1685 ...Krei (Krey), Mathias Gerhard Georg. - F. i Danmark. - Uoff. ved Aarhusiske inf.regt. til 01.05.1789, da han blev fenr. á la suite ved Opl. nasj.inf.regt. i Norge.Han kjem frå Danmark, vel 100 år etter at hans Henrichsen er nemd hjå Ovenstad, så kanskje sistnemde også kom frå DK.Michael/27, du viser til lenker til Tønder sitt regiment og Kofoed sitt reservekompaniI desse bøkene kan det lata seg gjera å finna ein Jonas, som kan høva som Karen Elsebe Jonasdtr. sin far? Tenkjer då at Elsebe Hansdtr. er mor, og at ho evt har vore gift med - eller fått eit barn med ein Jonas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Svein Davidsen

Ann,Dette har sikkert nok ikke noe med 'vår' Henrik og Henrik Just å gjøre, men jeg er nettopp ferdig med å lese et hefte om historien til Sundnes Brenneri, Inderøy, og der er det sitert et brev skrevet i Trondhjem Juli 1791 hvor en av underskriverne er Just Hansen! I 1801 FT for Trondhjem finner en ikke bare Just Hansen, Kjøpmann, men også 2 Just Henrik plus 5-6 flere Just. Så navnet har levd i flere generasjoner. Ikke er det bare Just Hansen, men han er også gift med en Boletta, et navn som vi også har i 'vår' Krey familie.I (26) sa jeg at jeg skulle skrive til 'Krey siden' som jeg gjorde, men jeg har ikke hørt noe fra dem enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein (29)Spanande, heilt sikkert nokon som er etterkomarar etter Krey, kvifor skulle det ikkje det? Just er heller eit uvanleg etternamn, som det sikkert er få slekter som nyttar. Når søkjer på Just som førenamn i 1801 heile landet, får eg 117 treff. Vil tru at mange av dei er i slekt med kvarandre. Når søkjer på Ole får eg 57290 treff. Når søkte på 'børjar på Kre ' kom det opp 5-6 stk med Krey som etternamn. Så det ser ut som etternamnet er på veg ut.For Inderøen fann eg Karen Volqvardsdtr. 23 år, har du ho plassert frå før? Fann også Volquvard Volquvartsen7 år.Her er mange lause trådar, kunsten vert å knyta dei saman på riktig måte. Det er å håpa at det med tida kjem ein søkjebase også for 1700-talet.I og med at det var eit så stort skifte etter Karen Folquordsdtr. i 1690, så må ho ha hatt stor medgift då ho gifta seg med Hans Henrichen Krey. Kanskje det med tida dukkar opp foreldre til henne?Kjekt at du har prøvd 'Krey sida', har forstått det slik at slektsforsking er eit tolmodigheitsarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael /31Eg begynnar å forstå at med denne hobbyen hadde det vore ein fordel å budd 'opp-på' eit stort Bibliotek. Ein gong leita eg etter Henrik Just og 'Møkkargeile' og fann han der, meinar å hugsa at mor hans var oppført som eigar, ein eller annan stad i nærleiken. I haust var eg tilbake for å finna 'Møkkargeile', men fann det ikkje att.Står det noko konkret om kva Karen og Sophy arva i skifte etter mora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ann, ho heitte ikkje 'miss Sophy my gæl', men Sofie. Riktignok lir det mot jul, men.... ;-)).Det er nemnd i dette skiftet at det var pantsett noko gods til ein Erik Hustad (om eg ikkje las feil i farta). Om det ikkje er ein gard på Inderøya som heiter Hustad eller noko slikt, så kan det vera Hustad i Romsdalen som er meint. Slik som Michel skriv, så er det fleire gonger nemnd saker tilhøyrande buet som var i Romsdalen. Det er og nemnd sølv som er merka med initialar, noko eg skal koma attende til. Det er opplista kva kvar arving vart tildelt av buet, også Sofie sin part.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Det er ikke lett å vite hvem av barna som fikk hva da det er nummert fra 1-8. Alle fikk søsterlotDet var vanlig innbo som kjeler, fat, korn osv.Det var pansatt gods på møre vudert til 29-2-12 og gården Sunfer ved Strømmen vudert til 30-0-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha Finn, men eg berre refererte skrivemåten som var nytta på side 610 i Inderøyboka, der står det Sophy Hansdatter, for Sofie. Skal prøva å få med Miss Sophy, vetlajulaftan og samstundes senda nokre tankar til debatten vår.Eg har levert frå meg Inderøyboka, så eg kan ikkje sjekke Hustad der, har teke kopi av registeret og Hustad står på s. 599.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just - namnetOm ein ser på 1801- teljinga så er det mange med Just som førenamn, frå Romsdalen. Kan det vera Karen Folquordsdtr. som hadde Just - namnet i sine aner, og at ho kom frå Romsdalen?Hadde Henrich Just, som flytta til Tingvoll etterkomarar, andre enn dattera etter 'leiermål -saka'?Kan Elsebe eller Sophy/Sofia, ha flytta til Romsdalen og fått etterkomarar der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Ann Helle! Møkkelgjerd er ein gard på nordsia av Surnadalsfjorden, mellom Garte og Sjøflot. Det var heimgarden til sersjant Ole Knudsen som var g.m. Ane Rasmusdtr. de Fine. og budde i Bekken på Tingvoll. -endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Davidsen

Ann (35) og Finn (33). Hustad er så og si nabogården til Store Bjerka hvor Hans Krey og Karen Folqvordsdatter bodde og i 1694 var det en Erik Olsen på Hustad så det er sikkert nok Hustad på Inderøy skiftet refererer til.Ann (30), Karen Volqvardsdatter. Dette er en stor gåte. 1) Hvordan kunne jeg ha oversett denne familien og 2) Hvor skal de plaseres i Krey familien?Det kan vel ikke være tvil om at det er Krey familien vi snakker om med både Karen og Volqvards navnene. De er omtalt i Inderøyboka under Kverkillen med faren Folqvard Hansen, kona, Sidsel Jakobsdatter, og døttrene Karen, Beret og Ane.Fra aldrene gitt i 1801 FT skulle Folqvard være fødd i 1741 og Sidsel/Cicilia i 1739. Men jeg kan ikke finne dem født på Inderøy på den tiden og jeg kan ikke finne Folqvard hverken i 1755 FT eller 1762 Ekstraskatten.Det er bare to 'Hans' i Krey familien, det jeg vet om, som kan, aldermessig, være mulig far til denne Folqvard og det er Hans Folqvardsen Melhus, f. 1698, men han allerede har en sønn Folqvard, f. 1736 (som er min ane), og den andre er Hans Henriksen Krey, f. ca 1681, så han er kanskje litt for gammel. Det yngste barnet til denne Hans og kona Bolethea, er Dorothea, f. 1732, som vi har diskutert tidligere. Boletha var fødd 1691 så en sønn i 1741 er vel litt for sent. Kanskje giftet Hans seg med en yngre kone, men fra hva jeg har levde Bolothea til 1779, så jeg kan ikke se det heller.Den eneste mulighet jeg da ser som 'løsning' er at en av Hans og Karens døttre, Elsebe eller Sophy/Sofia, giftet seg og fikk en sønn Hans. Hvis de flyttet til Romsdalen og giftet seg der og fikk sønnesønnen Volqvard Hansen der i 1741 vil det jo forklare hvorfor jeg ikke finner han på Inderøy før datteren Karen blir fødd i 1777. Det var forresten to døtre Karen, den første, f. 1776 dødde etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg har sett litt meir på det mykje omtalte skiftet kring 1690 og har m.a. funne følgjande:Det er sølv i boet merka F: Sophia och H.H.S.S K.F.D.Dette kan tyda på at Hans har vore gift to gonger, først med ei F(ru) Sophia, etterpå med K(aren) F(olqords) D(otter). Initialane i midten må vera Hans sine, men kvifor står det ein S i staden for ein K?Seinare er det nemnd to fat med 'vaaben' og namn, T:H:. Desse hadde visst vore pantsett 'frå Møre' i 8 år. Vidare er det opplyst at løytnantens dotter, Elsebe Hansdotter viste fram følgjande 'som til hende fra Møre er pantsat', nemleg 10 sølvskeier med våpen og namn; F.S.G. (Kan dette være den fru Sophie som er nemnd tidlegare? Helst er Sofie Hansdotter oppkalla etter første kona til Hans Henriksson).Elles kan ein jo nemna at det både er sengeklær og sølv som er i Romsdalen og kanskje er dette noko som restar etter første ekteskapet til Hans? Det kan jo tyda på at vi skal til Romsdalen for å finna opphavet hans?Ved skiftet var det nemnd ei tenestetaus, Marit Hansdotter, - kanskje ei dotter av første ekteskapet?Det er også nemnd at noko sølv var pantsett til Krogshuus og at ein Gunnar derifrå var til stades ved skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endre /37Må berre beklaga, når eg no ser på kartet kan det sjå ut som Surnadalsfjorden høyrer til Nordmøre, eg er nok ikkje så lokalkjend.Lurar på om du kan hjelpa meg å finna ein annan plass/gard som også heiter Møkkelgjerd. På denne plassen / garden budde Henrich Just Krey ein kort periode ca 1700. Fint om du kan oppgje kva 'Gards / ættesoge' bok eg kan finna denne plassen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein /38Eg må berre innrømma at eg har ikkje starta på å laga eit anetre over Krey-ane, det er for uoversiktleg for meg. På andre sida så kunne eg tenkt meg å funne meir ut om Karen Elsebe sine foreldre og då må eg kanskje fyrst finna ut om Krey-ane.Såg i 1801-teljinga at det var ein som heitte Just Jonasen.I 1801-teljinga var det registrert 117 med førenamnet Just og 41 av dei høyrde til Romsdal Amt, det er nesten halvparten. Kanskje det har vore ein prest, fut eller kjøpmann som har teke med seg namnet? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn / 39Krokshus; Inderøyboka s 606 er det ein gard som heiter Krokshus. Bjørka er omtala på s. 609, så dette er nok også ein nabogard.Når det står Romsdal, betyr det då Romsdal Amt, kva grenser hadde det omkring 1700?miss Sophy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Hallo miss Sophy ;-)Så vidt eg veit har det knapt vore justeringar av desse grensene sidan den tida. Elles, når det gjeld mannsnamnet Just, så kom det tidleg til Aure då det dukka opp på garden Ormbostad på Ertvågsøya siste halvdel av 1600-talet. Det var sagt at det var ein dansk offiser som var opphavet til namnet der. Søkjer du i telefonkatalogen, så finn du framleis ein som heiter Just Ormbostad. Han bor ikkje i Aure, men tippar at han stammar frå Ormbostad likevel.The Butler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Ann Helle! I Gards-og Ættesoge for Surnadal, under garden Øye (Utigard) skriv Hans Hyldbakk at kaptein Henrik Just Krej, f. 1661, står som brukar i 1701. - 'og noko meir har ein ikkje å melde om han' Men på tinget 20. juni 1700, 'cit. Henrik Just Krej for leiermål med Gjertru Arensdatter. Bøtte med 12 6 daler, tils. 18 rdl. Henrik Krej vart seinare g.m. enkj etter sersjant Ole Knutsen Møkkelgjerd på Bekken i Tingvoll. -endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henrik Ormbostad

Kommentar til (43). Mannsnavnet Just ble brukt 21 ganger i kirkebøkene for Edøy i tidsrommet 1751-1816, alle disse kan føre slektskap tilbake til Ormbostad. På den tiden besto Edøy prestegjeld av Smøla, Tustna og vestsiden av Ertvågøya samt noen gårder i Halsa. Se også innlegg 36092.Fornavnene Just og Henrik har vært brukt i annethvert slektsledd på Ormbostad fra slutten av 1600 tallet til i dag. Det er vel en tilfeldighet at disse to navnene inngår i navnet på omtalte Henrik Just Krej?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endre / 44Tusen takk for øye og utigard, eg prøvde å finna garden att ein dag eg var på Biblioteket, uten å lukkast.Sersjant Ole Knutsen Møkkelgjerd, har han hatt eit anna etternamn før han kom til Møkkelgjerd? Finn han ikkje hjå Ovenstad. Har lese at det var svært sjeldan at bondesøner steig i gradene i det militære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Ann Helle!Ole Knutsen Møkkelgjerd hadde ikkje noko anna namn tidlegare. Første gongen han er nemnt er i 1694 da han gifter seg med Ane Rasmusdotter. I eit skifte frå 1695 etter Eistein Anderson Brøske som var g.m. søstra Anne Knutsdotter, er han nemnt som 'monsieur' og corporal i H.Ms. teneste, seinare som sjersant, så han har nok stege i gradene. Henrik Just Krej, er nemnt som kaptein og korpssjef på Øye.-endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endre /47Hei!Eg finn ingen av dei hjå Ovenstad, men det treng ikkje bety at dei ikkje har vore i det militære, og det betyr vel lite i vår debatt. Tusen takk til deg.Er du kjend i Romsdalen, har du tankar kor me kan leita / finna den / dei gardane som har vore pantsett med sylv i skifte i innlegg Finn (39)Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn / 39Har sett på Ovenstad og Hans Henrichsen Krei:..... 'Efter Gyldenløvefeiden blev det igjen bare ett 'Trondhj. nasj. inf.regt.' og Krei blev da satt i pr.lnt.s stilling ved dettes Romsdalske komp fra 01.01.1680. - forflyttet til Nordmørske komp fra 19.07.1690. - Såvidt sees fratrådt 30.06.1697.'H. H. Krey, kan ha kjøpt jord medan han tenestegjorde i Romsdal og på Møre.Hans Hyldbakk; Gards- og Ættesoge for Surnadal Band III s. 156, om Utigard.I 1695 var Hans Henrikson eigar av Ryttarparten, mea magister Johan Ments i Stangvik åtte hi helfte.Kan dette vera ein Hans Henrikson som me jobbar med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.