Gå til innhold
Arkivverket

[#73231] Aremark , Ulrica Eleonora Green trolovet 1780 Foreldre ? / Tydehjelp forlover


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Henrik Ystehede

Hei,Dette kan vanskelig være 'vår' Samuel, men det viser i hvert fall at Samuel og Green forekommer samlet. Denne Samuel Green skal ha gått bort i 1757.LenkeEllers lurer jeg på om noen vet noe mer om Ulricas andre mann, Anders Larsen Espelund? Han må ha kommet fra Søndre Espelund, en gård jeg kjenner lite til hva angår slekt.mvhOle Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Ole Henrik Ystehede

Hei,Kom helt tilfeldig over dåpen til Maren Sophia Green (nevnt under 1), hun var født i november 1765 i Halden. Foreldre sersjant Samuel Green og Marie...En av fadderne er trolig den overfor nevnte kautionist, den gang sersjant Brøndstrup. Han mp ha vært en offiserskollega av Samuel Green.Ellers sliter jeg med å tyde navnene på de andre, det står også noe etter Samuel Green som jeg ikke klarer å lese. Her kan vel kanskje noen hjelpe?For meg synes det naturlig at Samuel Green med kone har kommet til Halden etter at Ulrica Eleonora ble født - trolig 1763-1765.Her er det i hvert fall mer å lete på. Militære bør vi vel klare å spore.Dessverre får jeg av en eller annen grunn ikke lagt inn permanent sidelenke - så det må bles litt i kirkeboken for Halden.mvhOle H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Rita Hole

Hei Ole Henrik !Samuel Green forrige Sergant ved Captn. Oldenbergs og nu af tieneste. ( mener jeg det står )Jeg har ikke funnet ut noe mer av denne slekten.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Henrik Ystehede

Hei,Rita!Det ser helt riktig ut. Ellers finner jeg Maren Green i Christiania i 1801, gift og med barn.Skal tråle meg gjennom kirkebøkene i Halden og omegn for å lete etter Samuel. Kanskje like greit å lage en egen etterlysning på ham, også - det er vel brukere av forumet her som er drevne på militærruller.Registrerer ellers at vi har felles forfedre både her og der, vi får utveksle litt kunnskap ved anledning.mvhOle Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.