Gå til innhold
Arkivverket

[#73245] Opplysninger om : Nils Olsen og Kari Olsdatter sannsynligvis fra Romedal


Gjest bjørn andreas løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Faren til Hendrich het sikkert Harald, og faren til din tipp-tippoldemor het sikkert Hendrich, så jeg kan ikke se noen sammenheng?Og hvis du ser neders på denne siden så står det 'ordlista'. der vil du få forklaring på mange ord og uttrykk. Vilkår og Føderåd mener jeg er nesten det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei og takk for ny lærdom igjen Lars Et siste spørsmål ?Fra denne tellingen som gjelder Skramstad Lille 1801 bodde min tipp tipp tipp oldefar Ole Nilsen da på en husmannsplass som lå under Skramstad Lille ?Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

BjørnDet er vanskelig å si da jeg ikke har nok lokalkjennskap og heller ikke Løtenboka. Men vi får håpe at Sverre Sørgård (Løteneksperten)ser denne debatten og kan svare. Registret til boka ligger her: http://www.hedmarkslekt.no/Bokindex/lbindex.htmDet var vel Amundlien du tenker på, og jeg kunne ikke finne noe skifte på den plassen når jeg var på Statsarkivet i dag. Ei heller noe skifte etter dine på Evenrud i Romedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Svarene om slekta før 1801 finnes stort sett i Løtenboka bind 1 og 2. Skramstad lille forsvant for 100 år siden inn i naboeeiendommene, mest i Skramstad store/østre. Henrik-navnet kommer naboeiensommen Sigstad fra Ommang. Det er riktig at det er slektninger med Marte Henriksdatter. Hun kom fra Ommang da hun først giftet seg med Harald Ottersen Sigstad som var eier av Skramstad lille 1770-71 og Sigstad. Enka, Marte giftet seg så med Ole Nilsen som var fra Balke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Svarene om slekta før 1801 finnes stort sett i Løtenboka bind 1 og 2. Skramstad lille forsvant for 100 år siden inn i naboeeiendommene, mest i Skramstad store/østre. Henrik-navnet kommer naboeiensommen Sigstad fra Ommang. Det er riktig at det er slektninger med Marte Henriksdatter. Hun kom fra Ommang da hun først giftet seg med Harald Ottersen Sigstad som var eier av Skramstad lille 1770-71 og Sigstad. Enka, Marte giftet seg så med Ole Nilsen som var fra Balke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei til dere alleJeg må bare bøye meg i støvet og si tusen takk for fantastisk hjelp nok engang , dere er helt suverene til og hjelpe i dette forumetVennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.