Gå til innhold
Arkivverket

[#73250] Thomas Anderson f. i Norge i 1851 - flyttet til Liverpool, men hvor kom han fra?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Det vil vere av stor interesse å finne info i skiftet etter Anders Tommesen da han døde. Her må det finnes info om han etterlot seg barn. det har ikke lykkes for meg å finne ut hvor søstrene til Thomas bodde i 1900, men kanskje noen av dere har funnet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Så vidt jeg kan se så hadde Thomas E. Andersen/Thomsen tre søstre:Sophie Helene Tommesen f. ca 1853Nilsine Elisa Thomsen f. ca 1861Andrea Mathilde Thomsen f. ca 1871I ft for 1891 er søstrene Nilsine Elisa og Andrea Mathilde reg. med etternavnet Thomsen, men lar det seg gjøre å finne disse også i ft for 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Krogstad

Dåp Nykirken 30.04.1871 Barn Andrea Mathilde født 04.04.1871 Far Arbeidsmand Anders Thomasen Eide født 1817 Mor Anne Elisabeth Gregoriusdtr Iversen født 1833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonia Karete Kongsvik

Nilsine Elisa Thommesen f. 1861 gifta seg 06.07.1895 med urmaker Oluf Martin Michelsen f 1862 d.25.07.1921 frå Manger I folketeljinga for 1900 står Oluf nemnd med døtrene Lidsi 1897 og Olga Andrea 1896. Nilsine Elisa står her oppført under namnet Elisa Michelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Til innlegg 30. Her er familien i ft 1900 LenkeMan sier at verden ikke er så stor når div saker dukker opp. Mannen til Sophie vaks opp i samme lille bygd som meg. En liten bygd langt ute i havgapet på øya Stolmen. Vel, faren til Edvard var bødker hos handelsmannen Jan Pettersen og bodde trolig i samme hus som mine besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonia Karete Kongsvik

Borna til Sofie Thomsen og Edvard Martin Martinussen 1853: 1. Margit Elisabet 06.07.1881 2. Betzy Andrea 01.04.1883-04.08.1885 3. Edvarda Sophie 25.12.1884 4. Betzy Andrea 23.03.1886 5. Alfred Johan 11.05.1889 6. Sigurd Emil 07.03.1891-24.12.1891 7. Anna Elisabeth 17.04.1894 8 Marta 1897/1898Margit Elisabet gift 15.12.1903 med Johan Cecilius Johannesen 07.12.1879, typograf [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=vigd1816&gardpostnr=27551&merk=27551#ovre>LenkeEdvarda Sofie gift 16.03.1909 med Ananias Bernhard Johan Bendiksen 1884 frå Bergen med yrkestittelen 'donkeymand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått følgende info om de som drog til Amerika:Denne Martha Martinussen ser ut til å være en tøff nøtt å knekke. Jeg har funnet henne i Ellis Island i august 1916 (vedlagt) og jeg har funnet hennes søster Betzy og Betzys mann, Olaf Kvalheim i 1930. De hadde bare et barn, Ruth Marion Kvalheim (født i 1914).Betzy og Ruth reiste til Norge på besøk i 1923 og i 1949 reiste Ruth og Olaf til Norge.Med unntak av 1916, da hun ankom America, har jeg ikke funnet Martha i det hele tatt. Jeg håpet på at Martha hadde bodd hos Kvalheim i 1920, men finner hverken familien Kvalheim eller Martha i 1920.Det ser ut som Ruth døde ugift i 2001.Ruth M Kvalheim, f. 9aug1914, d. 15nov2001, Glenmoore, Chester county, PA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått følgende info om Betzy og hennes mann:Betzys mann het Olaf Hilmar Kvalheim, født 12.nov. 1883 i Norge.Olaf og Betzy ble gift i ca 1909. Han ankom America i 1900 og hun i 1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Nå er vi nesten i mål, dvs at vi har i alle fall funne at slekta trolig bor i Bergen, men lar det seg gjøre å finne noen av etterkommerne etter:Margit Elisabet gift 15.12.1903 med Johan Cecilius Johannesen 07.12.1879, typograf LenkeEdvarda Sofie gift 16.03.1909 med Ananias Bernhard Johan Bendiksen 1884 frå Bergen med yrkestittelen 'donkeymand.Hvis noen vet om noen som lever i dag, da kan dere sende e-post til meg på:austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det er tydelig noe jeg har gjort feil fordi jeg får ikke frem bildet av graven. Kanskje noen kan fortelle hva jeg gjør feil eller kanskje noen kan legge dem ut i debatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Hvis det nå stemmer at denne Thomas E. Andersom var i livet i 1896 da faren døde, da er jeg redd for at denne bergenseren ikke er den rette Thomas?At han var i Australia i 1896 kunne kanskje tyde på at denne var reist dit, eller kanskje han bare var sjømann og skulle tilfeldigvis vere der i 1896.Vi må nok snu på flere stener og kanskje se nærmere på den karen fra Nøtterøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Arkivforum: LenkeDa faren, Anders Thommesen, døde i 1896 var bergenske Thomas Andersen i Australia. Han var altså ikke død, og kan dermed ikke være rette Thomas. Det var som bare...... med mindre familien i Bergen ikke visste at han var død?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Nei, det at det ble lagt fram erklæring fra alle arvingene tyder vel helt klart på at han er i live - og utelukket.Hvem er nestemann på listen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Tror kansje en skal fokusere litt på Tjøme, bygdeboken her omhandler bare frem til 1830, men jeg har hatt kontakt med historielaget på Tjøme, som ser ut til å kunne bidra etterhvert med en avklaring her.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.