Gå til innhold
Arkivverket

[#73256] Tydehjelp gårds / stedsnavn


Gjest bjørn andreas løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

Hei igjenEr det noen som kan hjelpe meg og tyde sted eller gårds navn , det står skrevet bak Jon's mor Marthe Henriksdatter i kirkeboken for Løten 1773 - 1800 side 99 - 100. Jeg prøver og legge en lenkeLenke til denne her : Hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heilinken virker ikke, men hvis jeg ikke tar feil er det denne siden du sikter til Hedmark fylke, Løten, Ministerialbok nr. 3 (1773-1800), Fødte og døpte 1781, side 99-100. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9094&idx_id=9094&uid=ny&idx_side=-51>Lenke Permanent bildelenke: Lenkeuten å kjenne gåder i området så tror jeg det står lille Skramstad. Sjekkea ft og her er gården i 1801 ft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei Steinar takk for god hjelpI og med at jeg ikke finner Ole Nilsen og Marthe Henriksdatter her i 1801 på gården Lille Skramstad så må vel det bety at de er døde på dette tidspunktet da ?Hilsen BJørn LØkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

I linken til Steinar framgår det at Ole Nilsen ved FT 1801 var gift for annen gang. Det er nok den samme Enkemann Ole Nilsen Lille Skramstad som ble trolovet 13 sept og viet 2 nov 1788 til Dorthe Olsdatter (side 384) LenkeVed å lete i kirkeboka for Løten fra 1788 og bakover vil du kanskje finne den første kona hans død og begravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei Kjell og tusen takk for hjelpJa jeg har prøvd og lett bakover i kirkeboka etter Marthe Hendriksdatter men jeg må bare innrømme at jeg skjønner nesten ikke bæret av håndskriften til disse prestene i gamle , gamle dager og det de har skrevet i kirkebøkene , skulle gjerne ha visst når Marthe ble født ogsåMed vennlig hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Det ser ut som om Marte Henriksdatter Schramstad blir gravlagt den 24.1.1786 46 år gammel, født ca. 1740 (nederst høyre hjørne):Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Løten, Ministerialbok nr. 3 (1773-1800), Døde og begravede 1784-1786, side 297-298. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9094&idx_id=9094&uid=ny&idx_side=-150>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei ØysteinJeg vil med dette få takke for meget god hjelp , dere er suverene i dette forumetMed vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.