Gå til innhold
Arkivverket

[#73259] Balke i Østre Toten eller Balke gård Hedemark


Gjest bjørn andreas løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

Til Sverre SøgaardJeg glemte et spørsmål , du nevnte at Ole Nilsen kom fra Balke , mente du Balke gård i Hedemark eller Balke , Østre TotenVennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei igjen LarsJeg var inne på linken din , sitter du med info om alle disse gårdene ? Så Bryhni der , min oldefar Kristen Kristiansen kjøpte i sin tid gården Sveen eller ' Snyta ' som den ble kalt siden ble den jo hetende Bryhnisven , min oldefar skjøtet ' snyta ' over til sin sønn Kristian Arthur Kristensen ca 1909 , Kristian Arthur emigrerte til USA i 1911 i mellomtiden hadde min oldefar tatt etternavnet Bryhnisven i ca. 1919 solgte min oldefar gården ' snyta ' til Hr. Althergodt , oldefar dro til Lillehammer og kastet seg på hotell buisnissen som var i full blomstring. Går det an og få sjekket ut når oldefar kjøpte 'snyta ' og om han solgte gården bak ryggen på sin sønn Kristian Arthur mens han bodde i USA eller om gården ble skjøtet tilbake til min oldefar før salget av ' Snyta 'Vennlig hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nei jeg sitter ikke med info om dette, men jeg har tilgang til Spangens privatarkiv, på lik linje med alle som er på Statsarkivet i Hamar. Det ekstra jeg har gjort er å lage et register.Jeg kan se hva som finnes i arkivet til Spangen om disse gårdene neste gang jeg er på arkivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Jeg mente Balke i Løten som du finner i bind 1 av Løtenboka. Der finner du også Skramstad lille. Ommang finner du i bind 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Til Lars , det sier jeg tusen hjertelig takk for og skulle du finne noe så kan du jo bare skrive det inn i dette innlegget om Balke , så sjekker jeg det med jevne mellomromTil Sverre , Tusen takk til deg og , vet du hvor kan jeg få kjøpt disse to bøkene ?Vennlig hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.