Gå til innhold
Arkivverket

[#73263] Hallstein Torkildsen Torp f.1747-51-d.23/5-1824 gm Kari Olsdtr. f.1724-d.1814


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Har problem med Hallstein,hvem var hans foreldre.Jeg har fått fram Mari Torkilsdtr. Torp gift 1 gang med Klemet Olsen S. Gjermshus og 2 gang med David Persen Greåker f. ca 1680-85. De får en sönn Torkild Davidsen f. 1714. Dette skulle da väre faren til Hallsten, etter mine opplysninger. Andre har funnet ut at han kom fra Brandval. Jeg klarer ikke finne ut dette da ikke de bökene ligger ute! Er det noen som kan hjelpe???En vrien nött!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hallstein Torkilsen f.1747-51, kan hans far väre Torkild Davidsen, hans besteforeldre Mari Trokildsdtr Torp skulle väre gift 1 gang i 1703. Lurer på om dette sto i bygdeboka for Eidskog...har ikke den her nå!Tror det var der jeg fikk de opplysningene, da jeg lånte dem på bibloteket! Har noen disse bökene for å sjekke dette?? Takksam for all hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei igjen! Jeg fant dette i kirkeboka på Vinger, etter råd fra Karin Moen å lete der!Takk Karin! Legger ved linken her på Julius måned i 1703, dom 18 nederst på siden.Corpulerende Soldat Clemet ..osv. Fint med litt hjelp til tydning! Mvh Wenche Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Her er det en David Torkildsen fra Matrand som blir döpt i 1714!Kan det väre skrivefeil i bygdeboka, om det var der jeg fant det da...ushh...hadde värt fint med hjelp nå! Lenke Noen som har bygdeboka fra Eidskog??? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Jeg fant også Hallstein Torkildsen död i Vinger kirkebok i 1824!Bosted Torp, så det er iallfall rett mann! Lenke SåSynd de ikke skrev inn pårörende i disse bökene, hadde värt litt lettere, ihvertfall sikrere! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

I 1801 tellingen for Winger fant jeg familien til Halsteen Torkildsen på Torp gård, navnet skrives annerledes, men alt annet stemmer. LenkeHans kone Kari Olsdtr.var altså f. i 1735 da hun var 66 år her!Deres sönn Torkild f. 1775 og en datter Eli f. 1779 Kari Olsdtr hadde altså värt gift för. Jeg har fått endel gale opplysninger og trenger nå bekreftelser, så dette var ett pluss. Wenche Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.