Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Arnulf Pedersen

[#73302] Klokkerbok Nore/Dagali 1881-1941

Recommended Posts

Guest Mette Værnes

Hei ArnulfHer er det innførsler over døde/begravede for åra 1898-1941 og indekseringa er riktig. Når dødsårsakene er innført er det kun tilgjengelighet (foreløpig) på innførsler til og med 1928. Jeg viser også til Riksarkivets Kristian Hunskaars debatt om kirkebøker på nett og klausul: Lenke Mvh Mette Værnes

Guest Arnulf Pedersen

Takk for svaret. Dette har jeg visst, men det er årstallet 1941 jeg mener har sneket seg inn her etter årstallet 1898. Går en videre til 1899 som er neste side ( side 140)er det i orden igjen. Jeg har forøvrig funnet det jeg var ute etter i Ministerialboken 1878 - 1918. mvh Arnulf

Guest Kristian Hunskaar

Hei;saken er at klokkeren har gått tom for sider å føre gravlagte på, og så har han ført inn gravlagte 1935-1941 på samme side som gravlagte 1898 - for der var det ledig plass.Dette gjør at sida må sperres, men så lenge ministerialboka tross alt gir svar, har det heldigvis minimal praktisk betydning.

Guest Arnulf Pedersen

Enig! Takk for svaret.mvh Arnulf

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.