Gå til innhold
Arkivverket

[#73308] Skipper Lars Børresen,Drammen ft. 1753


Gjest Torbjørn Klevjer
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Som du skjønner av tema 73287, vet jeg det. Og om man leser nevnte tema, forstår man kanskje hvorfor jeg ikke forteller mer her ...?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Klevjer

Det er Lars Børresens foreldre jeg lurer på hvem er. Jeg vet Lars har en sønn som stiftet Erik Børresen Barnehjem i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Det står Foged (fogd)Børresen. Har ikke funnet dåpen til Lars, men her er han konfirmert i Arendal, nr 4 h.side. Lars Brun Børresen, foged Børresens sønn.Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Arendal, Ministerialbok nr. A 1 (1703-1815), Konfirmerte 1764-1770, side 56. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9399&idx_id=9399&uid=ny&idx_side=-9>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. Erik Børresen så har du kanskje disse opplysningene fra før: Erik f. 17/9 1785 død 14/1 1860, grosserer. Gift med Ane Hermine Schjoldberg f.1791 død 10/1 1855 Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Erik i Innlegg 15, er det sønnen til Lars? Legger inn vielsen til Lars`s foreldre øverst høyreKildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Herefoss i Hommedal, Ministerialbok nr. A 2 /3 (1740-1821), Ekteviede 1746-1753, side 460. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16914&idx_id=16914&uid=ny&idx_side=-61>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Avdød Karen her (18) er vel henne som Per nevner i sitt innlegg 3 i tema 73287.Kanskje bidrar jeg(beklager) til at vi sporer av litt nå, Torbjørn spør etter Lars Børresens foreldre og det er vel avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.