Gå til innhold
Arkivverket

[#73309] Elias Eliassen Tetlie - hjelp til lesing av kirkebok


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Se her har jeg registrert Elias Eliassen Tetlie [url="http://www.geni.com/people/Elias-Eliasen-Tetlie-Sennesvik-Øvre/6000000005578186123>LenkeJeg har ham fra folketellingen 1865 og 1875:LenkeHan er fra 'Rannem Sogn Overhaldens Prgld.'Da finner jeg en Elias Eliassen: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Overhalla, Ministerialbok nr. 764A07a (1824-1864), Fødte og døpte 1827, side 21. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Det er jo mulig. En forvanskning av tetlia/tetlie.Jeg er visst helt håpløs på den tolkinga men faren heter Elias Kar.... Moren heter Mandriola? Villiamesdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Ser ut som om foreldrene står som Hmd(Husmann) Elias Larsen Titliemoen og k. Hendricha Williamsd. 2 av fadderene er nok sansynlig brødrene til Hendricha, Christian Williamsen og Georg Williamsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg slo opp tetlie på 1801 tellingen. Noen tetliemoen finner jeg ikke på på Tetlie sitter Lensmann Welliam Johnsen og Hendricha Sophia 9 år Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Hei ErlendKan du i grove trekk si hva som står om familien i boka? Er det så mye at det er nyttig for meg å fjernlåne denne boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Hei ErlendKan du i grove trekk si hva som står om familien i boka? Er det så mye at det er nyttig for meg å fjernlåne denne boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Tetlimoen, I 1795 er Halle Vibstads svigersønn, William Johnsen Gansmo blitt husmann på Tetlimoen. William Johnsen Gansmo (1764-1824), sønn av John Williamsen Gansmo (1730-1812) og Ellen Christensdatter Furre (1740-1815) Gift 1792 med Gjertrud Margrethe Hallesdatter Tetlien (1772-) 7 barn: 1.Henrikka Sofia f. 1792 g.1815 med Elias Larsen Hammer 5 barn. 2.Eilert Kristian f. 1796 gm Katrine Hallesdatter Lindset. 3.Halle Edvard Gansmo f. 1800 død 1885 Gårdbruker på Skilleås. 4.Helmer Julius Vejer f. 1810 Gårdbruker Øksningen, Kolvereid. 5.Geord Mikael f. 1807 Gårdbruker Gansmo 6.Louise f. 1815 g.1840 med Nils Pedersen Tranås, Fosnes. 7.Kasper Olaus f. 1803, flyttet 1842 til Lofoten.Det står en liten historie om William i boka. Han var en tid Lensmann i Sund fjerding i Fosnes tinglag. Svigerfaren Halle Vibstad var lensmann i Overhalla fra 1764 til hans død i 1796. Før 1764 var faren til Halle, Svend Johnsen Vibstad lennsmann.Det står mer også i boka, kanskje noen andre har mer å tilføye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.