Gå til innhold
Arkivverket

[#73313] Tyding av k.bok 1718 i Hole.


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

hei, er nok Peder Torgerson, selv om skriften er vanskelig. Hvis du ser på høyre side, under 'begravelser', ser du at Peder Torgersons kone, Ragne, blir begravd, 32 år, sammen med sønnen Hans. Da jeg ikke finner kona oppført under 'introduserte', antar jeg det er snakk om samme folk.mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Takk for hjelpen.Leter etter foreldre til Maren Andersdtr.som ble g.m.Hans Åkesen,hun skal være fra Hole,etter det jeg finner i Lier bygdebok. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei igjen, Maren Andersdatter var søsteren til Sten Andersen Bjørnstad fra Hole (står oppgitt i forbindelse med hennes 1. ekteskap i Liers historie), så jeg anbefaler deg å ta en titt i Holes bygdebøker (lagt ut på nettet - se under kultur, Hole kommune),mv. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Maren (Marie) ble døpt St. hansdagen 1721 i Hole. Hun var datter av Anders Andersen Bjørnstad (1686 - 1759) og Siri Stensdatter Horn (fra Lier, 1701 - 1780). Dun finner mer opplysninger i Bygdebok for Hole, Bind 2, under Bjørnstad, side 112 og utover. NB: der er Maren og Marie ført opp som to forskjellige døtre, men de er snakk om samme jente (rettelse i bind 3). Skulle du trenge mer info om moren hennes, Siri, finner du det i Lier bygdebok, Horn.mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.