Gå til innhold
Arkivverket

[#73316] Torvald Iversen Berg. Foreldre ?


Gjest Agnar Fitjar
 Del

Recommended Posts

Gjest Agnar Fitjar

Torvald Iversen Berg f. 1878 fikk et uekte barn i Bergen 2/3 1902.Han bodde da i Bakkegd. 10. Moren til barnet var enke Johanne Johannesen. Hun bodde i Ekerngd. 14. Sverre Johan Berg ble døpt i Sandvikskirken 7/3 1902 (Nr79). På FT 1900 i Oslo finner jeg en Thorvald Berg f 1878. Han er skreddersvend og bor i Platous gade 6. Samme person ? Hvor og når er han født? Hvor blir han av ? Mvh Agnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Takk for god hjelp! Jeg så at Trygve Marius hadde annen mor.(Han fikk etternavnet Raffelsen og døde i Oslo 19/5 1972.Det var etternavnet til fadre). Men kan Thorvald likevel hete Thorvald Julius Iversen Berg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da blir det vel å gå gjennom Ivar på gårdene Berg i FT 1865. Det er ikke så fryktelig mange så det burde kunne gå. her dør han vel Lenke Siri Ravnanger har gjort korreksjoner 2 gng på han, så hun vet sikkert noe mer. Hun skulle det vel være mulig å få kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Flott Arnfrid! Jeg skal kontakte henne, men tar en tur til Statsarkivet og ser hva de har på Thorvald som dør i 1938. Mvh Agnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Flott Arnfrid! Du har gjort en kjempejobb! Han er tipptippoldefar til mitt barnebarn. Lurte jo på om Berg var bergensere langt bakover.Nå trenger vi ikke lete mer. Agnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Skulle bare mangle, Agnar. Du har hjulpet meg mang en gang med oppslag og dess like. Men har vi jobbet sammen på 80-tallet?Se også vielsen og forlovererklæringen i KK des 1903.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.