Gå til innhold
Arkivverket

[#73331] Anne toresdatter fra fagernes (mor til Arne Arnesen fra Vinger)


Gjest Ann-Mari Antonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Finner ikke Arne i lenka. Ved søk etter dåp, fant jeg Peder Eriksen med mor Anne Toresdtr fra Fagernes. Under står Arne Arnesen med helt andre foreldre. Nr 14 og 15. Er jeg på villspor nå?Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vinger, Ministerialbok nr. 8 (1839-1847), Fødte og døpte 1844, side 121. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8881&idx_id=8881&uid=ny&idx_side=-122>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mari Antonsen

Hei ja det er den Kirsti Rye har funnet.Vinger 1839-1847 født1843 s.113 nr.211Konfirmert 1860 Vinger 1855-1861 s.306 nr.215Hans far er arne Evensen StormyrenAnn-Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

nr.101 i 1842 Eli, mor Anne Thoresdt., men det er ikke sikkert det er samme mor som til Arne. Det burde stått at det var Annes 2. leiermål og ikke det 1. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er ei Anne Ovesdatter, det er moras andre leiermål.Det er muligens henne, tidsmessig kan det jo passe.Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vinger, Ministerialbok nr. 8 (1839-1847), Fødte og døpte 1840, side 22. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9135&idx_id=9135&uid=ny&idx_side=-22>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nr.158 Anne Arnesdt, mor pike Thore Thoresdt. Fagernæs ? Sammentreff av søstre eller het hun kanskje Anne Thore/Thore Anne Thoresdt.? Merkelig er det. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det kan se ut som det Ann-Mari.Jeg har hele tiden tenkt på Fagernes i Oppland, men det er vel heller Fagernæs grd. i Vinger det er snakk om.En Tore Pedersen i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mari Antonsen

Fint Da tar jeg det som et utgangspunkt.Jeg regner da med at hun er født i vinger hun også. Jeg har også tenkt på Fagernes i Oppland i lang tid. Da får jeg prøve å lete meg fram til når hun er født.mvh Ann-Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Dåpsdatoen stod oppført ved konfirmasjonen, her er hun.31 juli, høyre side.Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vinger i Vinger, Ministerialbok nr. 5 (1772-1813), 'Uægte' fødte og døpte 1808, side 277. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9130&idx_id=9130&uid=ny&idx_side=-268>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mari Antonsen

Det er helt utrolig å se hvordan dere finner alt på så kort tid. Dere er helt fantastiske.Tusen takk alle sammenmvh Ann-Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

(1)Kontakt meg(fisollie()online.no) så skal du få en god del om denne slekta. Vet At Arne var g. to ganger. Var enkemann og murarb. da han giftet seg i Grønland kirke 9/3 1902 m. Nilla Andersdatter fra Høland, han bodde da i Bjølsegata 27 i Kra. Nilla var enke og f. 1864. Mvh. Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.